Nutellafrukost

Måste absolut gå och handla idag. Det är tomt i alla skåp inklusive kylskåpet. Hittade en burk med halvtorkad Nutella som jag skrapade loss några skedar av. Känns som en mycket sund och näringsrik frukost.

Innan jag började umgås med fransmän saknade jag helt nutellakultur. Jag begick till och med den stora synden att ställa in den öppnade nutellaburken i kylskåpet. Var i en hyrd stuga i Kanada tillsammans med fem fransmän och en polack. Ingen kunde förstå hur någon ens kunde komma på tanken att ställa  in en nutellaburk i kylskåpet. Hela frukosten gick sedan åt till att sucka över hur hård nutellan var och hur omöjligt det var att bre den på baguetten nu.

I Sverige är det väl inte speciellt vanligt med att äta Nutella till frukost, eller? Fast det finns ju folk som äter Kalles kaviar till frukost, och det är ju ungefär samma sak. Fast annorlunda.


Kommentarer
Postat av: Marika

ahh vad sugen jag blev på nutella...mmm de är väldigt gott....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback