Mera Paris

En uteliggare tvättar sina röda kalsonger i en dricksvattenfontän.

En norsk flicka matar duvor med baguette.

En liten pojke säger på franska till sin pappa: "Inte ett till momument".

En grupp asiatiska turister följer reseledarens vita plastskylt. De är så fokuserade på den vita skylten och att inte tappa bort gruppen att jag undrar om de hinner se något annat.

Två män pratar högt på arabiska.

Ett par pussas.

Jag köper en tidning och ger mig återigen ner i metrons långa tunnlar. 

Tunnelbanan är full. Jag trycker mig mot dörren. Någon luktar sprit. Någon luktar svett. Det är varmt. Jag är törstig. Jag vill ut.


Kommentarer
Postat av: Dan S

Känns alltid som Paris är livfullare än Stockholm ... även då man bara ser detaljer ...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback