Anställningsintervju = kläddilemma

Har nu provat i princip alla kläder jag har här i Frankrike för att komma fram till en otrevlig slutsats: Jag vet inte vad jag ska ha på mig imorgon på anställningsintervjun. Usch, jag vet inte alls. Det borde ju inte vara det största problemet men för mig är det viktigt att känna sig "rätt klädd". Nu har ju jag inga kläder som är speciellt "rätt" men jag vill ha på mig något som inte känns för uppklätt men ändå "business" och inte för nerklätt heller. Dessutom ska det bli 29 grader och sol i Paris imorgon och jag har bara svarta kavajer vilket känns väldigt osomrigt, och bara vintriga långbyxor så det får nog bli kjol även om jag inte trivs särskilt bra i det. Eller nej, (tog en paus för att prova lite mer) det får nog bli svarta byxor i alla fall även om det kommer bli varmt. Skulle vilja ha en somrig, snygg top till, men jag har ingen som känns tillräckligt snygg och som inte är svart. Har visserligen några timmar i Paris innan intervjun men att räkna med att jag ska hinna shoppa något då känns lite att ta i. Ska göra ett nytt försök att få till något piffigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback