Adventsljusstake

Hur länge får man förresten ha sin elektriska adventsljusstake framme? Tjugondag knut ska julen ut, eller hur var det nu?

Jag köpte min elljusstake på mellandagsrean så jag har precis satt upp den. Installerat den höll jag på att skriva, men det var ju faktiskt bara att röja upp lite i fönstret och trycka i kontakten. Installation eller inte, jag vill i alla fall inte ta bort den redan.

Får jag ha kvar den hela mörka vintern? Eller blir jag någon sort traditionssyndare som grannarna tittar snett på då?

Jag tror jag syndar och behåller den åtminstone till februari. Kan ju alltid skylla på att jag har bott utomlands och inte vet bättre.

Advent
Till slut har vi jul, även här i mitt hus, hoppfallerallanla

Kommentarer
Postat av: Illectric

Ja, ljus som ljus. Om man t.ex. har en "eldfluga" så är det ju bara en designad ljusstake. Men den på bilden var ju mer "traditionell". Men å andra sidan, ske inte en "riktig" adventsljusstake bara ha fyra ljus?
Jag tycker inte man ska vara så tidsbunden med traditioner. Vaffan, de säljer ju semlor på konkditorierna så... (ingen ont i det heller)

Postat av: barajagjohanna

Ha kvar den du. Det såg jättefint ut i ditt fönster. Mina adventsljusstakar är mest ivägen. Dessutom tänder jag dem aldrig. Borde ta bort dem. NU.

2007-01-10 @ 14:30:37
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: tolken

Bara du lovar att hålla nyårslöftet du inte gav om att blogga mer så är allt ok ;-) Det var lättare att städa bort julen i Frankrike än vad det någonsin varit i Sverige. Jag tycker du ska ha kvar den så länge det är mörkt! Januarimörkret är så hopplöst på 60e breddgraden.
God fortsättning!

2007-01-15 @ 16:18:21
URL: http://parisbarnen.blogs.se
Postat av: Tolken

Kolla på min blogg och se om du vill vara med och göra ett månadsinlägg.

2007-01-16 @ 18:19:33
URL: http://parisbarnen.blogs.se
Postat av: tolken

Jag tyckte precis jag skickade iväg en kommentar till dig och nu hittar jag den inte, nåja;
God fortsättning! Hoppas du hade det bra i Frankrike. Och kolla min blogg och se om du vill vara med på månadens inlägg!

2007-01-17 @ 15:22:42
URL: http://parisbarnen.blogs.se
Postat av: Frida

Januari ut är ok tycker jag men att låta julen vara ända fram till påska som min svärmor gör ibland tycker jag är lite överdrivet. Annars kan man göra som vår granne mitt emot - ha adventsstjärnan tänd hela året och ta bort den vid advent. Fast huvudsaken är väl att man är nöjd själv antar jag. :)

2007-01-17 @ 18:20:10
Postat av: Sara

Råkade kolla in på din sida, och helt plötsligt hade jag missat flera blogginlägg! Kul att du börjat skriva igen:D:D

2007-01-17 @ 19:34:30
Postat av: Anders

Låt den stå, mysigt ljus är alltid bra :)

2007-01-17 @ 22:23:57
URL: http://www.travelaid.se
Postat av: Emelie

Jag har minsann kvar min fina adventsljusstake så länge jag vill. Jag har dock flyttat den från fönstret och ställt den på ett bord i ett mörkt hörn i stället. Det behövde lysas upp där. Sen gick jag ut och letade efter en ny lampa att ha i fönstret. Det var svårt att hitta något, men en söt liten svart och silvrig sak blev det. I lampaffären sa de att de har ganska utplockat just nu, eftersom alla kommer och köper lampor när de tar bort adventsljusstakarna...

2007-01-18 @ 18:51:26
Postat av: tolken

Ska du inte ta och fylla i bloggenkäten också!

2007-01-23 @ 13:02:09
URL: http://parisbarnen.blogs.se
Postat av: Titii

Ok letar på din nya blogg

Titti

2008-09-27 @ 07:08:45
URL: http://hetastunder.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback