Sverigehelg

Jag är i Sverige en sväng. Igår Stockholm. Idag Västerås. Åkte ett sprängfyllt SJ-tåg i morse. Jag satt på min väska inklämd mellan bagagehyllan och ett skrikande bebis. Många fick stå. Konduktören klev på folk när han kontrollerade biljetterna. Han tog betalt av dem som inte hade biljett. Fullt pris, fast de fick stå.

Igår var jag på en trevlig indisk restaurang på Söder med några kompisar. Och på anställningsintervju. Kanske flyttar jag till Stockholm. Kanske inte. Snart ska jag i alla fall träffa Elliott som växer så det knakar. Han väger över sju kilo nu. Jag väger mer.

Jag checkade inte in på nätet innan jag begav mig till Bryssels Ryanair-flygplats, Charleroi. Tänkte att det kanske var riskabelt utifall att bilen skulle gå sönder eller något annat oväntat. Men inget oväntat hände och jag kom alldeles för tidigt till flygplatsen. Det gjorde inte så mycket för jag hade
Arnes kiosk som sällskap. Läs den. Och författaren Karin Stensdotters blogg också.

Kommentarer
Postat av: Krokofanten

Näe men Sarah, skall du lämna la douce France?
Hoppas att allt går vägen för dig...
Skall själv till Sverige nästa helg.
Det blir bröllop igen... Frust frust...
Kram

2006-09-02 @ 17:13:08
Postat av: barajagjohanna

Oj, vad spännande om det blir Stockholm... eller ja, visserligen tycker jag att det är jättespännande att du bor i "den franska obygden" också. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback