Klantrumpa strumpa klantklantklant

Åh jag är världens största klant. Världens största klantigaste klantfot. Klantigare än klanten Klant som klantat sig ända långt ner i klaveret.

I Frankrike finns något som heter Carte 12/25. Det är ett rabattkort på tåget för de som är 12 till 25 år. Det ger halva priset på lågtrafikresor och 25 procent på andra resor. Det kortet har sparat mig många europengar under min tid i Frankrike. Det bästa med Carte 12/25 är att det gäller även när man är 26. Såvida man införskaffar kortet senast dagen innan man fyller 26 år. Sedan är kortet giltigt ett helt år till.

Idag, eller igår egentligen eftersom klockan är över midnatt var dagen innan jag fyllde 26 år. Och har jag skaffat mig något Carte 12/25? Nej för h*lv*t*s j*vl* sk*t det har jag inte. Klantklantklantklanteknopp, superklant, megaflopp, klantrumpa storlek xxl.

Jag har tänkt göra det flera gånger. Men har hela tiden tänkt att det ju är så himla lång tid kvar till den dagen då jag blir så gammal som 26. Så idag när jag satt och fikade på balkongen hos mormor och morfar i Bromma slog det mig plötsligt att den långa tiden som var kvar till denna dag plötsligt inte var så lång längre. Jag försökte att köpa ett nytt kort på Internet. Det ska gå egentligen, men det gick förstås inte idag. Det enda jag fick var error erreur.

Hela jag är ett stort himla error.

Vi landade på Paris Beauvais klockan 20.30. Gjorde ett försök att åka in till stationen i Beauvais. Var där strax efter 21. Då hade förstås alla biljettluckor stängt. Vi stannade på stationen i Amiens också. Där var alla luckor minst lika stängda som i Beauvais och den enda personen i sikte var mannen som körde golvskurningsmaskinen. Han hade inget Carte 12/25 att sälja.

Imorgon ska jag gå till stationen här med min allra finaste svenska accent och försöka mig på en snyfthistoria. Har svårt att tro att det kommer att gå. Rätt ska vara rätt. Och imorgon har jag gått över gränsen. Från ung till gammal. Från billigt tåg till dyrt. Från klantig till klantigast.

Kommentarer
Postat av: Johan

:( Hoppas ändå att det ordnar sig - och grattis, hur som helst, på födelsedagen, även om jag förstår att den kunde ha tagit en roligare vändning.

Kristiina & Elliott hälsar ...

Postat av: Cocotte

Tack. Egentligen är det inte hela världen... Jag stör mig mer på min klantighet och principsaken än något annat. Hälsa tillbaka!

2006-05-03 @ 09:00:49
URL: http://cocotte.blogg.se
Postat av: tolken

Jag hade kunnat göra PRECIS samma sak, låter som the story of my life :-)
Grattis i efterskott ändå!

2006-05-04 @ 11:08:44
URL: http://parisbarnen.blogs.se
Postat av: tolken

Jag hade kunnat göra PRECIS samma sak! Låter som the story of my life :-)
Grattis i efterskott i alla fall.

2006-05-04 @ 11:12:33
URL: http://parisbarnen.blogs.se
Postat av: ugg boots baby

Write good, we have to study hard

2010-11-23 @ 10:07:59
URL: http://www.uggwebboots.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback