Kära Word

Det har varit lite dåligt med bloggandet nu ett tag. Jag har rätt många halvfärdiga inlägg. Med halvfärdigt menar jag att inlägget är färdigt i huvudet men inte nedskrivet. De allra flesta halvfärdiga inlägg blir förstås aldrig helfärdiga. Och de flesta helfärdiga inlägg har aldrig varit halvfärdiga. Men vem bryr sig egentligen.

Jag skriver på något annat. I Word. Färgglada Word. Jag har lust att stänga av Words stavningskontroll. Gång på gång markeras mina meningar gröna. Jag högerklickar. Word säger: ”fragment consider revising”. Word säger att mina meningar inte är riktiga meningar utan fragment. Fragment. Delar. Men bästa Word. Mina meningar är inga fragment. Det är så jag skriver. Kort. Hackigt. Tvekande. Osäkert. Och det tänker jag fortsätta med. Just nu i alla fall. Varför måste varje mening ha ett verb? Ett subjekt och ett predikat? Det går ju så bra ändå. Eller hur?

Undrar om det kanske är dags att gå och lägga sig när det har gått så långt att man börjat prata med Word.

När jag sluter ögonen ser jag vågiga gröna understrykningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback