Tidvatten

Eftersom min klistra in-funktion för tillfället verkar ha bestämt sig för att fungera (peppar, peppar, ta i trä) tänkte jag att jag skulle passa på att klistra in några Flickr-bilder.

Till exempel den här bilden som var den enda jag orkade ta på stranden igår:

Fort Mahon Plage 


När vi kom la vi oss inte alls långt från strandkanten. När vi gick var havet långt, långt bort i fjärran, som på bilden. Inte undra på att jag ser ut som en misslyckad version av den danska flaggan idag, vi var trots allt på stranden mer än halva dagen och när jag kom var jag vitare än sanden.

Idag har jag i alla fall införskaffat mig en ny solspray. Faktor hög. Usch vad dyr den var. Solskyddskrämer borde inte vara så dyra tycker jag. Ur folkhälsosynpunkt borde det ju vara att föredra att alla smörjer in sig ordentligt och inte får cancer och rynkor och annat hemskt, eller hur?

Om ni undrar vem de fula tårna i förgrunden tillhör kan jag tala om att de minsann är mina. Jag är lite missbildad. Det har jag alltid varit. Med tossiga tår och Kalle Anka-breda fötter är det inte lätt att hitta skor kan jag tala om. Men, men, ska man nu vara missbildad någonstans är tårna ändå ett rätt tacksamt ställe att vara det på...

Kommentarer
Postat av: barajagjohanna

Härlig bild! Och jag måste faktiskt säga att det var en cool fot. :)

Postat av: Japaneseviking

Mysigt yes! Har du brytit “ring”tån?

2006-07-25 @ 15:32:12
URL: http://nightoholic.blogspot.com/
Postat av: Cocotte

barajagjohanna: Cool fot... Hm, jag vet inte riktigt. Annorlunda i alla fall.

Japaneseviking: Nej inga tåbrott så vitt jag vet. Min "ringtå" har alltid suttit längre bak än mina andra tår, dessutom är den lite lös, eeh, typ. Och så kan jag vifta på lilltån och knaka med stortån. Vore de inte så fula skulle mina fötter kunna bli ett partytrick.

2006-07-25 @ 15:51:44
URL: http://cocotte.blogg.se/
Postat av: Brysselkål

Haha, jag är också missbildad! Jag föddes med sex, eller snarare fem och en halv tår, men den extratån togs bort när jag var sådär tre år. Min lilltå är liten och ser lite ut att sakna den bit som togs bort... ;) Det är ingen som ser detta om jag inte säger något och jag tycker du är modig som visar upp din, jag är rätt diskret med min pluttetå. Tack för en rolig blogg förresten. Jag bor själv i Belgien men har bott i Frankrike i två år så jag myser lite extra när jag läser om typiskt franska företeelser som jag känner igen så väl...

2006-07-27 @ 12:20:33
Postat av: Sara

Det var en cool fot :)

2006-08-01 @ 08:11:09
URL: http://sarakjellkvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback