Datorproblem

Jaha, nehej. Jag fick några tips angående mina datorproblem. Bland annat från Illectric och den tjocke (?) konsulten. Tack för er hjälp. Det uppskattas verkligen.

Fast alltså, förlåt, men tyvärr verkar det inte ha hjälpt...

Jag har nu varit på Microsoft Update och hämtat hem uppdateringar. Jag har gjort en scan med Windows Defender (den hittade två grejer som togs bort men problemet återstår). Jag har aktiverat Windows brandvägg, avinstallerat Norton och istället installerat Grisofts gratisantivirus. Grisoft har precis avslutat sin genomgång och den hittade ingenting.

Jag kan fortfarande inte klistra in något annat än en printscreen. I Word till exempel klistrar den in följande:

Datorproblem
Den bild som Word klistrar in i dokumentet om man tryker på klistra in

Alltså den klistrar in en print screen som görs i samma sekund som jag klistrar in. Går man in i urklipp och kollar ligger där hela tiden två print screen och datorn säger att det inte finns plats för att lägga in fler. När jag trycker på urklippsfunktionens "Radera allt" är urklipp tom en sisådär kvarts sekund och sedan ligger där två nya, färska printscreen igen.

Nu vet jag inte vad jag ska hitta på. Mitt hår har jag ju redan slitit av. Kanske ska jag ominstallera Norton? Det hjälpte ju ett tag förra gången...

Tips mottages förstås mer än gärna. Alla tips (oavsett om de fungerar) belönas med tårta.

Kommentarer
Postat av: Agneta

Formatera om datorn helt kanske? Jobbigt men saker brukar funka efteråt... Fast allt sparat försvinner ju om man inte bränner ner det på skiva. Usch! Datorer är luriga!!!

Postat av: Cocotte

Agneta: Ja, pojkvännen pratade också om att formatera... Det låter så himla jobbigt och tidskrävande. Suck och stön, dumma dator.
Nu har du i alla fall en bit tårta innestående:)

2006-07-21 @ 12:35:00
URL: http://cocotte.blogg.se
Postat av: Agneta

Formatera är verkligen blä, men ibland har man inget val :(.

Åh jag som älskar tårta! Tack tack.

2006-07-21 @ 12:55:58
URL: http://atomflickans.blogspot.com
Postat av: Mathias

Om du vill slippa bränna skivor till förbannelse så kan du alltid ladda upp allt viktigt på www.box.net, där får man 1 gigabyte gratis, fast risken finns ju att man har semesterbilder och dokument som tar upp mer plats än så...=(...
Ett litet tips inför omformateringen bara...
(ett annat tips för den lite mer händiga är förstås att partitionera upp hårddisken i två delar, en på runt 10gb med windows och en med resten av utrymmet där man lägger allt annat, då kan man omformatera utan att förlora det man behöver, eftersom man bara omformaterar den del där windows ligger...)

Nu får det vara slut för tips från min sida...men lycka till...

2006-07-21 @ 14:22:08
URL: http://mathias.mandalay.se
Postat av: barajagjohanna

Testa att starta om datorn.
(hahahahaha, guuuuud vad dåligt förslag, som om du inte haft den avslagen liksom, jag var bara lite tårtasugen...)

2006-07-21 @ 15:52:27
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: rupert

Har du försökt att kyla ner datorn? Jag tror på fullt allvar att den fått värmeslag. Svårt att ställa den i kylskåpet kanske, men under en fläkt eller så.

2006-07-21 @ 16:55:16
Postat av: Therese

OM det är värmeslag har jag botat mitt genom att ställa datorn på tomma cd-fodral så det blir ett litet mellanrum mellan datorn och bordet och sen sätter jag fläkten bredvid mig så den blåser på både mig och datorn. Har fungerat hur bra som helst och är dessutom väldigt skönt nu när kvicksilvret dagligen kryper över 40 grader här i Madrid

2006-07-21 @ 17:41:00
URL: http://utrikes.blogspot.com
Postat av: Cocotte

Mathias: Jaha, tack, det var ett bra tips. Jag har nog betydligt mer än 1 gb i och för sig, men det kan ju hjälpa. Min cd-brännare tror jag är trasig men jag kan föra över till pojkvännens dator om jag nu måste omformatera...

barajagjohanna: Hihi, i morse hade jag problem med internetuppkopplingen också och ringde till fransmannen och suckade över att inget funkade. Han sa: Dra ut nätverkskabeln. Sätt i nätverkskabeln.
Ja, och så funkade det igen... Ibland känner man sig ju sådär lagom smart.

rupert och Therese: Jag tror inte att det är det som är problemet. Vår lägenhet är rätt sval och välisolerad (en fördel med fula betonghus). Men jag ska testa att sätta upp den på några cd-skivor... Någon fläkt har jag inte.

Till alla: Tack för alla tips. Snart får ni tårta!

2006-07-21 @ 18:10:15
URL: http://cocotte.blogg.se
Postat av: Den tjocke konsulten

Du har inget screen cam/dela skrivbord program eller liknande installerat som kan vara felinställt? Print Screen funktionen ommappad till någon annan tangent? Något tillägg eller toolbar i IE som fifflar? Testa att slänga allt innehåll i mappen C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\ och starta om.

Testa även att avmarkera allt under alternativknappen längst ner under Office urklippsspalten så att den inte används (windows vanliga inbyggda klipp/klista ska funka ändå)

Ska fundera lite mer medans jag joggar, intressant problem!

2006-07-21 @ 18:53:57
URL: http://www.ibm.com
Postat av: Cocotte

Konsulten: Intressant problem? Hm, i din värld kanske...;)

Jag testade att slänga allt i Downloade Program Files-mappen och vet du vad, efter det funkade det. Jag började göra mig redo för att skicka tårtor till alla IBM:s kontor med adressering "Den tjocke konsulten".

Men så gick det någon minut. Och så funkade det inte längre... Printscreenarna kom tillbaka. Du är i alla fall jättesnäll som kommer med tips:)

2006-07-21 @ 23:52:31
URL: http://cocotte.blogg.se
Postat av: Cocotte

Jag har avmarkerat allt i urklippen. Och just nu funkar det faktiskt som vanligt. Bevis:
Den tjocke konsulten är hjälpsam.
Den tjocke konsulten är hjälpsam.
Den tjocke konsulten är hjälpsam.
Den tjocke konsulten är hjälpsam.
Den tjocke konsulten är hjälpsam.
Den tjocke konsulten är hjälpsam.
Den tjocke konsulten är hjälpsam.

Pourvu que ça dure, som man säger på franska.

2006-07-21 @ 23:56:57
URL: http://cocotte.blogg.se
Postat av: Cocotte

Nej. Ca n'a pas duré. Det varade inte. De är tillbaka igen de luringarna.

2006-07-21 @ 23:59:54
URL: http://cocotte.blogg.se
Postat av: Den tjocke konsulten

Hmm, kan du avgöra om det var rensningen av tillägsmappen eller avstängningen av klippbokshanteringen i offce som löste problemet? Finns det något annat sambant t.ex. att problemet bara uppstår samtidigt som Internet Explorer alt. något office program är igång? Kolla "Downloaded P F" om någon fil har dykt upp där igen utan att du varit ute på nätet etc? (I så fall luktar det som din dator fått någon evil trojan eller liknande ändå)

2006-07-22 @ 00:17:48
URL: http://www.ibm.com
Postat av: Cocotte

Nej, jag vet inte riktigt. Det funkar ibland men så kommer det tillbaka. Jag tycker att datorn känns mer och mer "instabil" hela tiden...
Kanske mår den bra av en formatering i vilket fall som helst? Jag har börjat flytta över mina dokument till en annan hårddisk lite smått, utifall att...

2006-07-22 @ 11:17:28
URL: http://cocotte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback