Vinter

Det är härligt vinterväder ute. Några minusgrader och sol. Fast ingen snö, men det gör inget. Det är lättare att gå utan snö. Har varit ute och gått på en lång långpromenad. Såg hägern igen. Försökte mig på att ta kort på den. Fast innan jag hade hunnit plocka fram kameran och ta bort håret från ögonen hade hägern hunnit veckla ut sina långa vingar och flygit iväg. Typiskt. Tog kort på ett gäng änder istället. De ställde snällt upp på en posering.

änder

Vi spelade på lotto igår igen. Jag vet hur man gör nu. Det var inte så svårt som jag trodde. Fast det hjälpte inte. Inte en siffra rätt den här gången heller. Å andra sidan var det ingen annan som hade alla rätt heller så potten stiger. Nästa fredag kan man vinna 183 miljoner euro. Det skulle jag vilja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback