Vågad julklapp

Har fortfarande inte ätit upp de äckliga pralinerna med sprit i. Men alla andra har jag tuggat i mig. Lika bra att göra sig av med dem så att det nya sunda livet kan börja eller?

Det snöar ute. Fast det är liksom fusksnö. Den blåser runt i luften men lägger sig inte på marken. Det har snöat så hela dagen, men inte en flinga tycks ha nått ända fram. På marken är det grönt.

Nu är det dags för den dagliga promenaden. Som blir daglig från och med idag. Kanske har det nya livet börjat?

Packa upp borde jag göra också. Jag hatar att packa upp. Har en tendens att låta väskan stå halvuppackad alldeles för länge. Jag fick förresten en resväska i julklapp. Alltid en passande present för resande, lite rastlös själ som jag. Den var helt enormt stor. Och röd. Den var faktiskt så stor att jag nästan kunde packa in mig själv i den. Nästan. Inte riktigt.

julväskan

En trave pocketböcker fick jag också. Och en pyjamas. Någon hushållsvåg har jag inte införskaffat än. Funderar på om jag ska önska mig något annat i julklapp i stället. Än är det ju inte för sent... Kanske en våg för att väga mig själv. Och resväskan. Jag känner ett vågbehov just nu. Vågat va?

Kommentarer
Postat av: Polly

Presenter är man alltid värd. Och det man inte får får man helt sonika införskaffa sig själv!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback