Projekt fotoalbum

Jag har köpt ett fotoalbum. Nu saknas det bara foton att sätta in i albumet. Riktiga foton. På papper. Jag har en massa tusen kort i datorn och tänkte nu sätta igång någon slags urvalsprocess där jag väljer vilka kort som jag ska framkalla. Sedan måste jag hitta någon som vill framkalla mina kort. Och helst vill jag ju hitta den som gör det till lägst pris. Söker man på "tirage photos" på Google får man massa träffar. Vilken ska jag välja? Det är djungel med olika priser beroende på hur många kort man framkallar, vilken erbjudandekod man använder, olika avgifter för hantering och porto och så vidare, och så vidare. Verkar tröttsamt.

Fast först måste jag välja vilka kort jag ska framkalla. Har en känsla av att det kommer att ta lite tid. Varje kort har ju sin historia och förtjänar på sitt sätt en plats i albumet. Jag får beslutsångest innan jag ens har börjat välja.

Sedan när korten är valda och framkallade måste jag klistra in dem i albumet. Innan jag kan göra det måste jag köpa klister. 

Projekt fotoalbum beräknas vara klart senast oktober 2009. Kan behöva lite marginaler.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback