Skidskytte och lite annat

Pojkvännen har kundbesök och äter trerätters lunch på ett slott. Själv har jag ätit pasta med ketchup enligt GI-konstens alla regler.

På tv är det skidskytte. Först tänkte jag att det var en rätt konstig sport men så kom jag på att det kanske är den mest naturliga os-grenen av alla. Ut och skida i skogen, kasta sig ner på marken, skjuta en björn, en älg eller en pricktavla och så skida vidare. Det är på riktigt. Äkta vildliv fast på låtsas. Inga piruetter eller curlingsopande.

Frankrike ligger före Sverige i medaljtabellen. Chirac är i Indien. Skakar händer och säljer flygplan. 43 Airbus ska de ha indierna. Själv undrar jag hur många händer Chirac skakat i sitt liv. Ju mer jag tänker på det desto trassligare blir det. Alla dessa händer.

Jag läser
Linna Johanssons blogg från Turin. Kul att läsa om OS ur ett litet annorlunda perspektiv.

Sverige och Frankrike slåss om bronset i skidskytte. Nästan så att jag måste titta. Heja, heja. Sedan ska jag ut på diverse ärenden. Mer om det senare. Kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback