Annandag jul

Jag skrev nyss ett blogginlägg. Det första på rätt länge. Jag skrev om julen, om lägenheten med utsikt över Västerbron som inte är min, om en resväska och om att prata franska på ett överfullt SJ-tåg mellan Västerås och Stockholm medan VSK vann över Örebro i den klassiska annandagsbandyn.

Sedan tryckte jag på fel knapp och allting försvann. Klantig. Som en ovan.

Och nu är klockan för mycket för att skriva något nytt. Annandagen har tagit slut. Precis som julen. För Elliott var det den allra första. För många av oss andra var det en i raden. Nu får vi vänta ett år till nästa. Jag ser fram emot det. Jag gillar julen.

Imorgon, eller idag beroende på hur man ser det, är det vardag igen. Med tunnelbana, Roslagsbana och jobb, jobb, jobb. Fransmannen åkte tillbaka till sitt land idag på eftermiddagen. Nästa helg är det min tur att ge mig ut i luften. Lågprisflygen är distansförhållandenas bästa vän och det var inte utan anledning jag fick en resväska i julklapp den här julen också.



Tomtefin Elliott brås på sin faster och läser den franska ordboken med stort intresse


Kommentarer
Postat av: Illectric

Ja, det var klantigt....
Är detta månne ett försök att komma igång med bloggandet igen?

Postat av: barajagjohanna

Åh, vad kul att du uppdaterar. :) Och vilken söt liten Elliot!

2006-12-28 @ 20:25:50
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Sara

Kul med uppdatering =) jag kikar in här oh kollar med jämna mellanrum :P Jag har fastnat för din blogg :P

2006-12-30 @ 20:24:53
Postat av: Emelie

Det är ju billigare att åka utrikes än inrikes nu för tiden. Bra för er! Kul att läsa ett nytt inlägg av dig. Jag kikar in då och då.

2006-12-30 @ 21:20:57
URL: http://tjugosjugraderplus.blogg.se
Postat av: Anonym

Illectric: Ja, det var ett försök. Vi får se hur det går.

barajagjohanna: Elliott är en riktig sötnos!

Sara: Kul att du tycker det är kul. Jag saknar att blogga men kommer mig liksom inte riktigt för...

Emelie: Jag kikar också in då och då och tänker att jag skriva något men så gör jag det inte... Hoppas du haft en trevlig jul!

2006-12-30 @ 21:59:11
URL: http://cocotte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback