Bygga byrå

Köpte ingen adventsljusstake på IKEA. Hittade ingen men letade å andra sidan inte speciellt intensivt. Har ändå inga fönsterbräden att ställa den på. Det blev däremot en byrå, en liten möbel till badrummet, en växt och lite andra smågrejor. Av någon anledning hamnar alltid en massa saker som jag inte tänkt köpa från början i den gula kassen när jag går runt på IKEA. Jag reagerar precis så som marknadsförarna vill att jag ska reagera. En burk pepparkakor blev det också. Och en julmust. Dessutom åt vi köttbullar till lunch i restaurangen. Fast jag fick pommes frites till köttbullarna vilket kändes helt fel. Köttbullar, lingonsylt, gräddsås och pommes frites. Lite anpassar sig IKEA-restaurangen till lokala vanor. Hade nog kunnat få annan potatis till om jag sagt till men var inte tillräckligt alert.

Efter IKEA-besöket var vi Arras och drack en vin chaud på torget med Damien. Vi kom hem sent men ville ändå börja bygga byrån Malm innan vi gick och la oss. Men det var så många delar och jag var så himla trött. Till slut somnade jag med skruvmejseln i handen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback