Borta. Poff.

I fredags fick jag ett mejl med nya jobberbjudanden enligt mina sökkriterier på ANPE:s hemsida. Där fanns ett erbjudande som jag tyckte lät intressant. Igår skrev jag ett ansökningsbrev. Ansträngde mig lite extra för att få till det. Och så idag när jag skulle skicka iväg det via länken i mejlet fanns inte erbjudandet kvar! Borta. Poff. Det kom ju upp i fredags. Hann de verkligen hitta någon person under helgen? Jag sökte på en massa andra sökord utifall att de skulle ha ändrat lite bara. Men nix. Det är borta. Och det gick bara att söka det via hemsidan. Så nu har jag skrivit ett brev i onödan. Jag som kände på mig att det var mitt jobb. Jag hade redan börjat fundera på var jag skulle bo och hur jag skulle ta mig till jobbet. Varför skickade jag inte iväg ansökan i fredags i samma stund som jag fick mejlet? Merde. Je suis conne.

Har bokat tågbiljett. Från och med i morgon kväll befinner jag mig i
Saint Julien de Coppel. Om inte SNCF (franska SJ) är försenade (som vanligt) det vill säga. För då kommer jag missa mitt byte i Paris. Måste ta mig från Gare du Nord till Gare de Lyon på lite drygt halvtimme. Det är tajt. Men fullt möjligt. Om allt flyter på som det ska. Vilket det ju sällan gör när man vill att det ska göra det. Det visar sig väl...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback