På väg till jordens centrum

Jaha nu blev det bestämt att vi ska till jordens centrum idag. Au centre de la terreStade de France. Det är någon slags vulkanspektakel till minne av att det var 100 år sedan Jules Vernes gick och dog. Det låter ju oerhört fascinerande måste jag säga. Vulkaner inne på Stade de France? Äh, jag fattar ingenting men jag åker med och ler ändå.

Pojkvännen kommer från Auvergne och där har de många vulkaner. Därför är Le Conseil Régional d'Auvergne (ja ungefär som landstinget eller så) med och sponsrar spektaklet. Och därför ordnas det en bussresa från hans föräldrars by upp till Paris för att titta på levande vulkaner på låtsas istället för de döda vulkanerna som de ser på riktigt varje dag.
I morse ringde hans mamma och väckte oss (klockan 11, how rude) och sa att det hade blivit två platser över och att hon ville att vi skulle gå med. Så nu ska vi göra det. Titta på vulkaner och möta halva Saint Julien de Coppel. På Stade de France. Det blir nog...ehrm...annorlunda.

Nu ska jag kolla tågtider. Och klä på mig kanske. Det blir nog kallt att bara ha pyjamas på Stade de France, även om jag har tjusiga pyjamasbyxor med hjärtan på.


Kommentarer
Postat av: Agneta

Det är inte dåligt att besöka jordens centrum ;-). Hoppas att det är intressant. Det hade nog blivit ännu intressantare om du varit iförd pyjamasbyxor ;-).


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback