Om möten och att mötas

Jag har finfrämmande från utlandet den här helgen.

Igår stod jag vid busscentralen och väntade på att flygbussen från Skavsta skulle rulla in. Den hade fastnat någonstans i Stockholms trafikmyller som visserligen inte känns speciellt myllrigt jämföt med Paris. Under tiden jag väntade kom flera andra bussar och jag var inte ensam där för att möta någon. Det är rätt roligt att titta på folk som möts. Kärlekspar, familjemedlemmar, goda vänner och ytligt bekanta. Vissa kramas, andra skakar hand. Vissa säger bara hej och andra grovhånglar. Ett par var så glada att ses att de höll på att äta upp varandra. Sedan frågade han, som var den som mötte upp:
- Hur har du haft det?
- Jättebra! Jag har köpt nya skor.

Alla resor har olika höjdpunkter.

Ryanair säljer just nu biljetter tur och retur till Paris för 180 kronor. Inklusive skatter. Det är billigare än att åka till Västerås...

Kommentarer
Postat av: Illectric

:-) Får mig att tänka på en tjej som i ett försök att beskriva hur det var att uppleva en klitorisorgasm liknade det vid att köpa nya skor.
Som kille är man fortfarande lika ovetandes och undrande...

Det där med priserna på biljetter är ju onekligen lite smått bisarrt. Kul att det kommer någon till gagn.

Postat av: Emelie

Kul att du är tillbaka!

180 kr tur och retur till Paris, det är ju hur billigt som helst! Billigare än att åka till Skåne från Småland. Orättvist. Varför ska inrikesresor vara så dyra? Det kunde väl kosta 50 spänn i stället!

Jag har köpt hela TVÅ par skor idag! Jättekul! Fast jag skulle inte likna det vid en orgasm....(ang Illectric:s inlägg :-)

2006-09-30 @ 17:20:49
Postat av: Tolken

Vi har en granne på landet, 20 minuter från Nyköping. Hon flyttade "hem" från Paris efter 20 år där. Hennes man som har ett bra jobb köpte en lägenhet i Neuilly, ungefär 15 min promenad från Porte Maillot. Så nu turas de om att veckopendla mellan Nyköping och Paris. Hon säger att för bara 5 år sedan hade det varit omöjligt, men nu är det som att pendla mellan var som helst i Sverige.
Hoppas ni haft en bra helg!

2006-10-01 @ 12:26:12
URL: http://parisbarnen.blogs.se
Postat av: annika pannika

I filmen Love actually visade dom bra bilder om fol som träffas på flygplats.
Ryan Air ska börja har i Marseille, men bara till Olso. Zut de zut. Det va lättare när jag bodde i Rouen.

2006-10-04 @ 16:29:44
Postat av: Christer

Våga vägra Ryanair ;) Eller: jag skulle gärna åka med Ryanair om det inte tog 2,5x tiden med dem och alla konstiga flygplatser. Go FlyNordic!

2006-10-09 @ 22:29:26
URL: http://www.travelaid.se
Postat av: lameilleuse

Jag har flugit med Ryanair flera gånger och har med tanke på det låga priset varit rätt nöjd. Paris... åh min gamla hemstad. Planerar att resa i början av nästa år.

2006-10-21 @ 22:02:22
URL: http://grekland.blogg.se
Postat av: Cocotte

Emelie: Jag vill också ha nya skor...

Tolken: Ja Europa har krympt tack vare lågprisflygen. Mest praktiskt ur flygprspektiv vore det förstås att bo i Nyköping, men det blir alldeles för långt till jobbet då för min del...


annika pannika: Hmm, finns det inget annat lågprisflyg mellan Stockholm och Marseille?

Christer: Ja Skavsta är ju lite långt. Men Beauvais är närmare än både Roissy och Orly för oss, så det är inte så dumt. Go Flynordic? Ja kanske det, om de flög till Paris...

lameilleuse: Jag har flugit Ryanair en massa gånger, har princip bara flugit med dem de senaste åren och det har aldrig varit några problem. Men jag såg en inte alltför inbjudande dokumentär om dem på tv idag som fick mig att fundera en gång till.

2006-10-21 @ 22:56:05
URL: http://cocotte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback