Oordnande ord

Jag borde alltid ha ett anteckningsblock i handväskan. Fast det har jag förstås inte. Det är inte ens alltid jag har handväska. Har jag tur har jag en penna. Ibland har jag nio. Nio pennor och inget anteckningsblock. Det slutar alltid med att jag skriver något på gamla kvitton, ett hörn av en tidning eller på ett glansigt godispapper där inget fastnar. Sedan glömmer jag bort att jag har skrivit något. Hittar det långt senare och fattar ingenting.

Städade lite i handväskan och hittade ett kvitto där det stod "6 miljoner skraplotter om dagen" och en nummerlapp från franska arbetsförmedlingen där jag kladdat dit "Mamman med grönt hår och skrikande ettåring. Är hon här i förebyggande syfte? Skaffa jobb först, sedan barn. Inte tvärtom." På samma lapp har jag skrivit "jag - självgående projekt?", "plantan lika död som arbetsmarknaden", "% St Quentin" och "glöm inte stämpeln". Jag hade rätt mycket väntetid på arbetsförmedlingen. Men inte så mycket skrivutrymme. Och inte så mycket ordning i huvudet heller.
 
Borde kanske lägga ner en liten anteckningsbok i väskan nu på en gång för att se om det möjligen kan leda till någon ordning bland orden och framtiden.

Kommentarer
Postat av: emenyn

Sådär tänker jag också, titt som tätt. Jag har köpt en hel del anteckningsböcker i syfte att ha med mig, och det funkar ibland. Jag skriver mest upp titlar på böcker jag ser i bokhandeln, som jag tänker gå och låna på biblioteket.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback