Om bilar

Trots att Gamla Clio fick en ny (begagnad) rem av något slag till sin motor i helgen lutar det åt att hon kommer att bli utbytt. Mot en Golf. Fast det är inte helt klart än. Inga papper är underskrivna och inga händer är skakade. Det är en kollega till A som ska sälja sin Golf från 2001 och den verkar fin och bra.

Jag har börjat bli en hejare på att tolka bilannonser. Inte helt lätt i början. Alla förkortningar och koder gör att det blir nästan som ett eget språk. Golf IV TDi 130 cv sport plus bv6 01, 96000 km, 5p, ttes opt, clim, ja, TBE, ct ok, gtie 6M. Ja och så vidare. Jag förstår allt. I princip. Undrar om jag kan lägga till det som nytt språk på mitt cv....

 Vad som ska hända med Gamla Clio är ännu oklart. Hon har ju rullat rätt långt. Börjar närma sig 30 000 mil, vilket är rätt mycket för en liten dam som hon. Men än är hon inte helt pensionsfärdig. Och som sagt, inga händer är skakade än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback