Messenger är bra

Jag undrar över en sak. Hur kommunicerade man innan Gud uppfann MSN Messenger? Igår hade jag en rätt alldaglig konversation med Johan:



Elefantsara säger:
hallå
Elefantsara säger:
vad har hänt med bilddagboken? den funkar aldrig nu förtiden?
Johan säger:
hej! den funkade tidigare idag.
Johan säger:
serverproblem har det visst varit.
Elefantsara säger:
jag vill ju ladda upp bilder på mig och barbapapa
Johan säger:
har du fler?
Elefantsara säger:
ja
Elefantsara säger:
barbapapa is all around me
Johan säger:
den är säkert igång igen imorgon. det är jätteirriterande att den inte funkar.
Elefantsara säger:
på min presentationsbild äter jag en barbe à papa
Johan säger:
är det sockervadd format som barbapappa?
Johan säger:
en bra och rebellisk barbappabok, där familjen slåss mot förarlösa grävskopor! Länk
Elefantsara säger:
sockervadd på franska heter barbe à papa (pappas skägg) och det är alltid rosa, så jag tror, men vet inte säkert, att det är därför barbapapa heter just barbapapa
Johan säger:
jaha! så det är barbapappa som är döpt efter sockervadd, och inte vice versa.
Elefantsara säger:
jag tror det
Elefantsara säger:
hm den där barbahistorien kände jag igen, tror jag har läst den när jag var liten
Johan säger:
ja, den är bra!
Elefantsara säger:
imorgon åker jag till holland
Johan säger:
haha någon har kommit till min blogg genom att googla "Rakapparatens uppbyggnad"
Johan säger:
vad ska du göra i holland, förutom att ta droger?
Elefantsara säger:
jag ska ta droger
Johan säger:
ja, men förutom det!!
Johan säger:
jag ska hämta lite glass.
Johan säger:
men hallå!!
Elefantsara säger:
förlåt jag upptäckte precis att min träff på arbetsförmedling var idag och inte imorgon som jag trodde
Johan säger:
hoppsan! hur går det då?
Elefantsara säger:
fan vad dumt, jag har ju väntat på den i mer än två veckor
Elefantsara säger:
ingen aning, jag får väl ringa imorgon och ursäkta mig
Johan säger:
du får väl dra nån vals och boka en ny träff.
Johan säger:
typ dödsfall i familjen. skyll på mig!
Elefantsara säger:
ja men kommer säkert att få vänta hundra år, så korkat för jag har ju inget annat att göra
Johan säger:
då blir de ledsna och bokar en ny tid på studs.
Elefantsara säger:
ja haha det ska jag säga
Johan säger:
vi sjunger "min hatt den har tre kanter" på tyska. sara tittar på fotboll. och jag lyssnar på "dragosta din tei" i hörlurarna.
Elefantsara säger:
mein hut er hat drei ecken
Johan säger:
DREI ECKEN HAT MEIN HUT
Johan säger:
Vi går över daggstänkta berg.
Elefantsara säger:
fallera
Johan säger:
som lånat av smaragderna sin färg
Elefantsara säger:
fallera
Johan säger:
bra att du fortfarande känner till den svenska kulturen!
Elefantsara säger:
fallera
Johan säger:
fallera! jag läser en fransman. baudelaire.
Elefantsara säger:
adrien äter tripes (inälvor *kräks*) jag äter inget
Johan säger:
vad är det för inälvor??
Elefantsara säger:
lite av varje tror han
Johan säger:
som HAGGIS!
Elefantsara säger:
Tripes *urk*
Johan säger:
skottarna är ändå äckligare: haggisbild
Elefantsara säger:
bläääää
Johan säger:
haha haggis & chips!
Elefantsara säger:
men fransmännen äter kaniner, småfåglar och sniglar också
Johan säger:
SMÅFÅGLAR?
Johan säger:
PETITS OISEAUX??
Elefantsara säger:
japp cailles 
Johan säger:
Johan säger:
har du smakat?
Elefantsara säger:
nä tror inte det
Elefantsara säger:
men det finns i affärerna och de har alltid huvudet kvar
Elefantsara säger:
med lilla näbben...
Johan säger:
vad är det för stackars fåglar som får sätta livet till?
Elefantsara säger:
fågeln heter caille
Johan säger:
ah.
Elefantsara säger:
vaktel
Elefantsara säger:
på svenska
Elefantsara säger:
inte kaj
Johan säger:
ha värsta coola sidan jag hittade när jag imagegooglade VAKTEL: Länk
Elefantsara säger:
nu fick jag lust att käka gök
Johan säger:
eller halstra en sädesärla!
Elefantsara säger:
mmm...mums
Elefantsara säger:
gräsandskompott
Johan säger:
kanadagåskalops.
Elefantsara säger:
ja men det åt jag igår
Johan säger:
å! var det gott?
Elefantsara säger:
nä det smakade framnäs
Johan säger:
haha kan jag tro.
Johan säger:
undrar om man kan äta gökägg.
Johan säger:
haha det finns ett kinesiskt recept för "Fried 100-Year Old Eggs".
Elefantsara säger:
mumma
Johan säger:
besvikelse: "Eggs - "100 year old eggs", is a term referring to aged eggs, by no means 100 years old! The eggs sold in the markets and restaurants are usually a few days old."
Elefantsara säger:
vi ska bo snuskhotell med bed bugs i amsterdam
Johan säger:
varför det?
Elefantsara säger:
men det gör ju inget för vi kommer vara drogade
Johan säger:
ja, ni kommer att se rosa barbapappor överallt.
Elefantsara säger:
hittade inget annat, och läste snuskrecensionerna efter att jag bokat
Johan säger:
låter inte så dumt! då får ni se kanalerna, träskorna, tulpanerna, big ben och madame tussauds.
Elefantsara säger:
ja och bed bugs, nu ska jag kolla på frankrike-cypern, hejdå
Johan säger:
hej då

Tillägg: Nej, egentligen har jag aldrig ätit kanadagåskalops och jag ska inte ta droger i Amsterdam. Om det var någon som undrade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback