Sitt fint

Via Polly hittade jag ett Vilken-hund-är-du-test. Var förstås tvungen att testa. Och svaret kom inte som någon överraskning.

Jag är en engelsk bulldog. Det är väl det jag alltid har anat. Känns skönt att äntligen få till komma klarhet angående min hundidentitet.

Motiveringen lyder som följer:

"Bulldoggen är en cool livsnjutare av rang. Den ser tuff ut, men har inte riktigt koll på vilket skrämmande intryck den kan göra på såväl människa som andra hundar. Den börjar aldrig ett slagsmål, det behöver den inte. Tvärtom så förväntar den sig att alla är lika fredliga som sig själv. Bulldoggen lever under devisen "peace, love and understanding annars får du riktiga problem". Skulle den dock mot förmodan hamna i slagsmål är det bara ett som gäller; vinna eller dö. Många skulle nog kalla bulldoggen för den perfekta hunden, lugn och sansad. Den skäller nästan aldrig. Och sist men inte minst, en bulldog älskar att åka bil, tåg, båt eller flyg. Den är lättskött och behöver inte alltför mycket motion."

Ja, jag erkänner, jag har ingen koll på vilket skrämmande intryck jag göra på så väl människor som andra hundar. Ibland har jag anat knän som darrar på stan när jag knatar förbi, men har aldrig kopplat ihop det med mitt tuffa utseende. Att jag är lättskött stämmer rätt bra och alltför mycket motion behöver jag nog inte heller även om jag skulle behöva lite mer än vad jag får i dagsläget. Och visst är det kul att åka bil, tåg, båt eller flyg. Inte så mycket för åkandet skull som för att komma någonstans. Voff.

Testa själv vilken hund du är.

Kommentarer
Postat av: Annette

Jag är en bullmastiff. Visste inte ens att det fanns sådanan.

Postat av: Mathias

Jag blev också en Engelsk Bulldog...det kunde man ju aldrig ha anat =)...

2006-05-16 @ 09:41:45
URL: http://mathias.mandalay.se
Postat av: Illectric

Jag blev en mops...

Mops

2006-05-16 @ 19:44:19
URL: http://illectric.blogg.se
Postat av: Cocotte

Jag skulle göra testet igen, bara för att testa, och då blev jag plötsligt en cocker spaniel. Så jag är nog en blandras. Cocker spaniel-bulldog.

2006-05-16 @ 21:04:40
URL: http://cocotte.blogg.se
Postat av: Fred

Det var kul!
Jag är en cocker spaniel!

2006-05-17 @ 18:46:06
URL: http://www.lugnetochfred.blogspot.com
Postat av: Emelie

Jag är tydligen en bullmastiff!

2006-05-18 @ 20:22:05
Postat av: jj

den er skør

2007-04-08 @ 10:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback