Om att resa tillbaka

Är tillbaka i sockerbetsland efter en trevlig helg i Göteborg. Flög med Fly Me för första gången. Helt okej, fast knöliga tider. Kom fram mitt i natten och åkte mitt på morgonen. Kändes ändå lite lyxigt för en ständig RyanAir-resenär som jag själv att få både en bestämd sittplats och dagens GP inne i planet.

Efter tre kvällar på rad med vin, kackel och utgång samt lägenhetsstädning och vindsrensning var det inte en Cocotte i toppform som inledde den långa resan tillbaka till Frankrike igår morse efter knappa tre timmars sömn. Själva flygresan är rätt snabb egentligen. Det är allt resande runt omkring som är det jobbiga.

Efter att ha åkte buss från Masthugget till Centralstationen, från busstationen till Landvetter och flygit från Landvetter till Beauvais återstod fortfarande flera etapper innan jag skulle komma fram. Buss från Beauvais in till Paris, tunnelbana med byte från Porte Maillot till Gare du Nord, tåg från Gare du Nord till Saint-Quentin och sedan bilen som stod och väntade på stationen i Saint-Quentin till lägenheten i Harly.

Helt inställd på mina krångliga resor och med tankarna långt borta höll jag på att ramla omkull av förvåning när jag ser min allra käraste favoritfransman stå inne i Beauvais minimala ankomsthall med en korg jordgubbar. Han hade åkt från sina föräldra i Auvergne klockan sex på morgonen för att kunna komma och möta mig på Beauvais, som inte alls ligger på vägen. Dessutom hade han lurat mig genom att skicka ett sms efter vägen där han sa att han satt och åt frukost på föräldrarnas terrass. Luring. Gullgris.

Jag blev i alla fall jätteglad över att han var där och över att få åka lyxgolf full av nyplockade jordgubbar, istället för flygplatsbuss full av gapiga parisresenärer.

Auvergnska gubbar 
Auvergnska gubbar

Kommentarer
Postat av: rupert

That's what I call a man!

2006-05-29 @ 13:17:20
Postat av: Frida

Åh, vad fint gjort. Det är ju lite pyssel med flygbussar och tåg. Själva flygresan är nog, som du säger, den enklaste biten. Detta till trots har jag nyss bokat en resa till Paris i juli. Om bara tiden inte gick så långsamt...

2006-05-29 @ 16:16:11
Postat av: Krokofanten

Sådär ja, nu fick du allt tillbaks lite efter hushållsvågsepisoden och klänningkommentaren...

Postat av: Polly

Men ååååhhh! Vilken franskman!

2006-05-29 @ 20:13:44
URL: http://pollybloggen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback