Morgondagen

Min allra käraste fransos blir ett år äldre imorgon. Jag vet inte riktigt vad han ska få.

Jag tänkte kanske laga en god middag och sedan ta med honom för att se den där filmen ni vet, som har premiär i morgon. Den som bygger på en amerikansk bästsäljarbok och som utspelas i Paris. Jag kan inte riktigt skriva ut titeln utifall att han tittar in här. Vi har båda läst boken, och det känns lite som att man måste gå och se filmen. Hela boken är ju skriven som om en film. Författaren må ha hittat på och snott från andra, men han visste i alla fall hur man skriver en bok att tjäna pengar på.

Fast en liten present vore ju trevligt att ha också. Jag gillar att köpa presenter men just nu har jag inga som helst idéer...

Och jag vet inte vad jag ska laga för mat heller. Något fint, gott och inte alltför krångligt... Någon som har ett tips?

Kommentarer
Postat av: M

Roquefort gratinerad tournedos , som man kan hitta på www.tasteline.com tycker jag verkar vara rätt rätt för en fransman. M

2006-05-16 @ 16:40:08
Postat av: Anonym

Oxfilé med pommes frites, rödvinssås och ett par glas bourgogne är aldrig fel. P

2006-05-16 @ 17:15:48
Postat av: Cocotte

M & P (vilka hemliga kodnamn): Tror att jag ska testa tournedosen. Jag har köpt en present nu i alla fall, och fyrtio tårtljus (det var billigast att köpa 20-pack, och ett pack räckte liksom inte).
Kortet kom fram idag, men jag ger det till honom imorgon.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback