Intervjuångest

Tack för alla lycka-till-önskningar i inlägget nedan.

Trots dem gick det inte speciellt bra på intervjun. Eller den första telefonintervjun på morgonen gick väl hyfsat, men det var bara första steg, en liten intervju, till ett annat jobb. På eftermiddagen gick det sämre och det är enbart mitt fel. Jag blev nervös, fick tunghäfta och tankeblackout. Jag är inte dum egentligen men framstod säkert som det, och trots att jag egentligen hade massa att säga fick jag liksom inte fram det. Är irriterad på mig själv för att antagligen ha sumpat den chansen. Egentligen vet jag att jag skulle kunna göra ett bra jobb men jag tror inte att jag lyckades övertyga någon annan om det.

Jag börjar nästan få fobi för anställningsintervjuer. Jag har misslyckats så många nu. Varför kan jag inte bara gå dit och vara lagom avslappnad och självsäker? Ha svar på frågor och veta vad jag vill. Istället för att bli osäker och fundera mer på vad jag borde svara på frågorna än vad jag egentligen vill svara. Äh, jag vet inte. Nu är jag självömkande igen. Jag är kanske inte skapt för de jobb jag söker. Jag har kanske inte vad som krävs för att vara "business". Jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på.

De hade i alla fall in många på intervju i första omgången, nu är vi "bara" fem kvar. Det är fortfarande fyra för mycket.

Kommentarer
Postat av: Therese

Jag känner verkligen igen det där. Jag har också läst ekonomi har en fil kand examen men skriver nu på en magisteruppsats. Jag blir inte civilekonom för jag har läst enstaka kurser och kombinerat företagsekonomi , nationalekonomi och internationella relationer men jag känner mig verkligen inte tillräckligt "buisness" och duktig på att sälja mig själv för att vara i ekonomibranschen. Men jag vet inte heller vad jag ska göra annars. Starta eget? Vaddå i så fall? Just nu ska jag skriva uppsats och lära spanjorer engelska men det är ju inte vad jag alltid vill hålla på med.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback