Flösledasmidda

Mmm, nyss hemkommen från en mycket god födelsedagsmiddag på restaurangen Villa d'Isle. All god mat har fått mig att helt glömma mina rabattkortssorger. Däremot kan jag knappt knäppa byxorna längre. Olivoljedränkt carpaccio med parmesan, gräddpocherad fisk, smörigt potatismos och en jättebägare med chokladmousse sätter sina spår. Men gott var det.

Födelsedagscarpaccio 
Födelsedagscarpaccio

Vi åt ute, på terassen på bakgården. I tunn kofta. Det är värmebölja här. Var en bra bit över 20 grader idag på dagen och majkvällen var ljummen.

Det var mitt första besök på Villa d'Isle. Det är en fin restaurang med påkostad inredning. Ett sådant där ställe där hovmästaren skakar hand med en när man kommer in och där restaurangchefen kommer ut någon gång under måltiden för att skaka hand och fråga om allt är som det ska. Lite fin-i-kanten-varning på vissa men servitrisen var jättetrevlig och maten, i alla fall det jag tog, med beröm godkänd.

Klicka här om ni vill se menyn som vi åt av.

Nu ska jag lägga mig och svälla lite. Imorgon åker jag till Lille. Mer om det någon annan gång.

Kommentarer
Postat av: M

Mmm, vilken middag. P och jag åt pastasallad. Fast vi fyllde ju inte år...

2006-05-04 @ 13:29:28
Postat av: Farsan Baloo

Hej

Jag vill bara lite försynt påminna om att det är ny omgång i Solidaritetsbloggen. Naturligtvis är det ingen tvång att betala in, men det vore kul om du ville fortsätta vara med.

mvh / Marcus

Postat av: Emelie

Här (Småland) är också varmt! Idag 23 grader!

2006-05-04 @ 21:37:44
Postat av: Illectric

Låter najs!
Carpaccio måste ju vara den bästa förrätten! Blev biten en gång när jag var i Holland av alla ställen, och åt på ett litet pitoreskt hak med tapas. Efter det är jag såld, och måste testa carpaccio så fort jag får syn på det. Dock har ingen överträffat den jag fick i Holland... Var det fänkål eller ruccola till?

2006-05-04 @ 23:09:00
URL: http://illectric.blogg.se
Postat av: Illectric

Kollade på menyn. Är det generellt märkbart billigare på resturanger i Frankrike, än i Sverige? 26 Euro för en trerättersmiddag på ett ställe som det du beskriver går ju knappast att hitta i Sverige. Eller?

2006-05-04 @ 23:10:45
URL: http://illectric.blogg.se
Postat av: Cocotte

M: Det var jättegott och trevlig!

Farsan Baloo: Det är fixat nu:)

Emelie: Här var det fortfarande 25,5 grader när jag kom från tåget igår kväll vid halv sju. Det är skönt, men jag har liksom inte riktigt vant mig än.

Illectric: Ruccola var det. Jag har bara ätit carpaccio ett åtal gånger, men det var gott. Oljigt. I Frankrike finns en restaurangkedja som heter Bistro Romain, de serverar carpaccio à volonté, dvs så mycket man vill. Kanske något för dig?

Har ingen vidare koll på restaurangpriser i Sverige. 26 euro för trerätters med ett glas vin är rätt dyrt, men inte jättedyrt med tanke på att det var fin restaurang och dyra råvaror. Det fanns en dyrare meny också. 29 för trerätters, utan vin. Det finns både dyrare och billigare restauranger...

2006-05-05 @ 11:56:20
URL: http://cocotte.blogg.se
Postat av: Illectric

CCarpaccio à volonté, himmelriket? Sounds like it....(!!!)

2006-05-06 @ 01:28:06
URL: http://illectric.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback