Bröllop

Idag damp mitt livs allra första bröllopsinbjudan ner i brevlådan. Hurra! Den 5 augusti ska vi på bröllop på Orust. Har i och för sig vetat om det ganska länge men nu när det fina inbjudningskortet dykt upp är det på riktigt.

Jag har aldrig varit på bröllop. Eller jo, jag har varit på ett bröllop. Men inte som inbjuden utan som serveringspersonal och vän till brudens syster. Under själva ceremonin, som hölls utomhus i vackert midsommarssverige, hade jag fullt upp med att vakta brudnäbben, en fyraårig vilde som envisade med att klättra på en klippa i hala små lackskor.

Jag har börjat fundera på om jag måste gå och gifta mig själv för att få komma på ett bröllop. Så långt behövde jag inte gå. Nu har jag min inbjudan.

Någon klänning har jag inte däremot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback