Trasigt halsband

Snyft, snyft. Bröl. Mitt halsband som jag köpte hos Viveka Bergström för något år sedan har gått sönder. (Viveka Bergström är en svensk smyckesdesigner med verksamhet i Paris. Passa på att hälsa på hennes ateljé och smyckesbutik när ni har vägarna förbi Rue de la Grange aux Belles, nära Canal St Martin.)

Det var liksom två cirklar som satt ihop, över varandra, och bildade en boll. Eller hur man nu ska beskriva det. Har inga kort på det, och nu är det för sent. En av cirklarna ramlade av idag och är borta för alltid. Kanske hamnade den på Manpowers kontor där jag var och gjorde ett engelskatest (yes, yes, jag har level fyra av fyra, advanced English, det var inget svårt test). Nu är det bara en cirkel kvar och den är lite luggsliten och ledsen eftersom den saknar sin kompis.

trasigt halsband 
Cirkel saknar kompis

Kommentarer
Postat av: Anonym

hon har mycket fina grejor hon ja=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback