Snart är det la fête, la fête

Är hos en kompis i Paris i väntan pa att rugbyfesten ska börja. Klockan är bara kvart i tio vilket väl kan anses vara i ottan i festsammanhang. Och att förfesta innan en soirée open bar tjänar ingenting till. Jag ska nog öva lite på mina tacklingar. Igår gjorde jag ett försök på en rugbyman men det gick inget vidare, jag höll på att hamna med näsan i asfalten, och då tog han inte ens i. Jaja, man kanske inte maste tacklas på en rugbyfest?

I morse skulle jag och Gamla Clio ut och åka. Det gick inte så vidare bra. Clio ville inte starta alls och det visade sig att batteriet var helt dött. Min riddare i Golfen kom ännu en gång till undsättning. Han undrar vad jag har gjort för ont för att Clio ska behandla mig på detta vis, själv har han haft Gamla Clio sedan nittiotalet och hon har aldrig svikit honom så som hon sviker mig. Avundsjuka skulle jag tro att det handlar om. Barn är mjuka, bilar är hårda, men det hindrar inte bilar från att också ha känslor.

Jag har fått mina
glasögon i alla fall. Alltid något.

Kommentarer
Postat av: barajagjohanna

Hej! Var bara tvungen att skriva en rad... läste informationen om dig och jag känner liksom igen mig en del, det där med att man är sååå svensk men envisas om att flytta utomlands. Gud, vad det drar i resenerven hela tiden, jag blir så himla rastlös av att befinna mig i den gråa svenska vardagen! (Okej, så illa behöver det inte vara, men... ja) Kul att du är i Frankrike. Var i Frankrike? Jag pluggade i Paris förra våren och har en ständig längtan tillbaka, samt längtan överallt annars också. Kul att hitta din blogg i alla fall!
Prends soin de toi! Johanna.

Postat av: Cocotte

Hej, kul att du hittat hit. Jag bor i en rätt liten stad som heter Saint Quentin och som ligger i regionen Picardie. Jag har tidigare bott i Paris, och i Grenoble och Montpellier också för den delen. Nu ska jag kolla in din blogg:)

2006-03-12 @ 23:57:47
URL: http://cocotte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback