Hos frisören

När jag var och klippte mig för ett tag sedan läste jag i en av de otaliga dam- och modetidningar som finns i det här landet. Biba tror jag att det var. Där i en spalt som hette något i stil med "Biba gillar" stod det om en svensk sångerska som precis gett ut sitt första album. Mimi Kay hette hon och sjöng på franska med en "accent charmant". Det stod också något i stil med att hon vid femton års ålder tog värvning i svenska flygvapnet och stannade där tills hon var arton då hon blev uppraggad av en modellagentur och flyttade till Paris. Lät ju som en spännande bakgrund. Inte visste jag att man kunde gå med i armén när man är femton...

I alla fall var jag förstås tvungen att kolla upp vem denna svenska var och hittade hennes hemsida där man bland annat kan lyssna på snuttar av låtarna på nya skivan. Mimi Kay är söt som socker och sjunger små trallvänliga sånger på franska. Låter rätt trevligt.

Om resten av frisörbesöket finns inte så mycket att säga. Inga stora förändringar. Lite kortare hår har jag, men han hade kunnat kapat mer känner jag så här i efterhand. Jag har fortfarande toppar som frasar. Jag lät mig i alla fall inte luras. Tror jag...

hårigt

Kommentarer
Postat av: tolken

Jag var tvungen att kolla hennes hemsida, det där med armén och 15 lät så skumt. Hon är väldigt söt men hennes historia måste vara lite friserad. Man kan inte börja officersutbildning eller ens göra lumpen när man är 15 och framförallt inte utan studentbetyg, men hon kan ju ha varit med i hemvärnet, FBU eller nåt sånt, där har man ju också grader. Ja, förlåt detta otroligt nördiga inlägg från en äkta "army brat" (officerare i familjen sen generationer :-))

Postat av: Cocotte

Ja, reagerade också på det. Lät lite skumt. Kanske var hon lotta. Luftlotta...;)

2006-03-08 @ 13:48:41
URL: http://cocotte.blogg.se
Postat av: Mimi Kay

hej det är mimi kay som vill svara på detta lilla blog, sitter hos kusinen i trosa. jqg var med i flygvapen ungdom i fyra år som hänvisar och utbildar ungdomar till framtida officierer. jag gjorde aldrig lumpen men hade varit sergeant direkt om jag stannat i flygvapnet. Tack for visat intresse hos frisören och hoppas vi syns snart i sverige, kramar från mimi....

2006-08-20 @ 10:22:26
Postat av: Cocotte

Hej Mimi! Kul att du hittade hit och tack för förklaringen. Visste inte ens att det fanns ett flygvapen ungdom men så har jag också väldigt dålig koll på militären:)

Lycka till med musiken!

2006-08-21 @ 20:53:55
URL: http://cocotte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback