Ett steg kommer räknat

Idag damp min stegräknare som jag ropade hem från eBay häromdagen ner i brevlådan. Det är ju helt fantastiskt med eBay. Bara att klicka lite och vips får man paket. Behöver inte lyfta på rumpan annat än för att gå ner till brevlådan. Fast nu när jag har min stegräknare måste det förstås bli andra bullar. Rumpan måste lyftas ofta och det ska ut och stegas.

Jag är lite osäker på hur bra den funkar dock. Den är begagnad och kostade inte många europengar. Och så skramlar den när man går. Det är något som hoppar till därinne när stegen räknas. Men den verkar räkna de flesta steg om man inte går alltför försiktigt. Får se till att klampa lite extra. Ska ta min vanliga runda i parken som ska vara ungefär sex kilometer och se vad stegisen säger.

Hur mäter man ett steg förresten? 75 centimeter var den inställd på. Kan det låta rimligt? Jag är hyfsat långklivad av mig. Dessutom har jag stora fossingar.


Kommentarer
Postat av: Krokofanten

Jag tror du borde sätta den på 60cm för 75cm är ganska långt. Steget räknas från tån på foten "längst bak" i steget till tån på foten längst fram, tror jag iallafall... Och det skall skramla...

Postat av: Cocotte

Ok, tack för tipset. Ska försöka ändra till 60 cm då. Tyckte att 75 lät rätt långt men bemödade mig inte med att ändra...

2006-03-07 @ 16:58:15
URL: http://cocotte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback