Till Auvergne

Min pojkvän är från landet. Jag är från stan. Eller ja, jag är från ett villaområden i utkanten av Västerås. Kanske inte så himla mycket stad jämfört med Paris eller Shanghai, men jämfört med där han kommer ifrån är det city.

Han kommer från en så där typisk liten pittoresk fransk by. Som ser ut ungefär så som jag alltid tänkt mig att franska små byar ska se ut. När vi träffades, i Kanada, visade han en bild på utsikten från sitt sovrumsfönster i föräldrahemmet och sa att han brukade titta på den då och då när han längtade hem. Jag trodde inte riktigt på honom först. Trodde att han bara hade skrivit "pittoresk fransk by" på Google och sedan klickat på bildsökning. Men utsikten från sovrumsfönstret visades sig faktiskt vara på riktigt.

 

Så här ser det ut i november. Efter helgen får ni kort på hur det ser ut i juni. Nu åker vi.


 Pratade precis med mina föräldrar. De var i Albertville. De sa att folk parkerade hur som helst i Albertville. Det kändes synnerligen trevligt att säga "vi ses i morgon" innan vi la på.

St Julien


Kommentarer
Postat av: barajagjohanna

Albertville va då? Det finns ett Albertville utanför Annecy, är det där de är? I så fall är de lyckliga människor, det är så vackert där...

Postat av: Therese

Åh vad vackert , ibland blir jag trött på storstaden som jag bor i och då skulle en pittoresk fransk by inte vara så dumt. Helst med ett Cocotte-hotell och en stor hångelvänlig bardisk

2006-06-30 @ 11:00:32
URL: http://utrikes.blogspot.com
Postat av: Bellis

Åå va mysigt! Det är precis så jag tänker mig "min" by jag och familjen ska bo i någon gång i frankrike....om en vecka bilar vi ner på semester till Marseille hos svärfar.

2006-07-01 @ 21:48:31
Postat av: Cocotte

barajagjohanna: Det är nog samma Albertville. OS-staden, 1992. De satt på ett torg där och fikade när de ringde till mig.

Therese: Hihihi, cocotte-hotell... Vad porrigt det låter. Men det är kanske ett passande namn på ett hångel-mot-bardisk-hotell.

Bellis: Det är mysigt. Nästan hela hans släkt bor i samma by och det har också sin charm. Kul att bila ner till Marseille. Vi ska bila upp till Sverige senare i sommar:)

2006-07-02 @ 23:30:48
URL: http://cocotte.blogg.se
Postat av: barajagjohanna

Men den staden är ju liten... snarare by...? Hrrrmmm. Jaja, inte vet jag, mysigt är det i alla fall. :)

2006-07-03 @ 10:56:28
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Cocotte

barajagjohanna: Jag vet inte hur många som bor i Albertville när det inte är OS;) men det är nog inte speciellt stort...

2006-07-03 @ 17:04:06
URL: http://cocotte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback