Rödvit röra

Stranden var toppen. Vädret vackert, sanden varmt och havet vågigt. Jag är nu (nästan) en mästare på beach ball och har börjat på en ny bok, Lasermannen. Verkar intressant och spännande.

Några smärre missöden dock. Bland annat en hel del bilköer för att komma in till och ut från Fort Mahon Plage, men det var inte bara vårt fel. Ja, och sedan att jag numera har en baksida som ser ut som en misslyckad variant av danska flaggan. Alltså, ojdå, jag har visst bränt mig. Att jag aldrig lär mig. Ändå smörjde jag in mig både innan jag åkte och flera gånger på stranden. Men jag hade bara solskyddsfaktor 10 dum som jag är. Så nu lider jag pin igen. Lite som Bernard i Mentos Ice-reklamen.

Kommentarer
Postat av: barajagjohanna

Jaa, visst är det knäppt att man blir röd trots skyddsfaktor 10. Hmpf.
Lasermannen står i min bokhylla (boken alltså, inte själva lasermannen tack och lov) och väntar på att bli läst. Jag är så inne i mina romaner nu bara... :)

Postat av: Cocotte

Faktor 10 är inte så mycket. Borde ha haft minst faktor 3047 och hållit mig i skuggan.

2006-07-24 @ 08:57:43
URL: http://cocotte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback