Men Ziziou...

Det skulle bli fest hela natten. Det skulle jublas, bilarna skulle tuta, flaggorna skulle vaja, fyrverkerierna skulle smälla.

Det blev inte så.

Vi är redan hemma. Det är tyst på gatorna.

Och Zidane. Stjärnan. Hjälten. Förebilden för miljoner barn. Och vuxna. Det skulle inte sluta så här.

Han skulle gå av fotbollsscenen som en hjälte. Leva lyckligt på sina intjänade fotbollsmiljoner och feta reklamkontrakt. Inte skalla en italienare i bröstet. Oavsett vad italienaren sa eller gjorde.

Tråkigt.

Men han har gjort mycket annant fint. Zizou. Kanske kan vi glömma skallen. Och hylla hela laget. Att ta sig till vm-final är fantastiskt. Semifinalfesten var enorm. Merci les Bleus! Merci.

Merci ZizouSmå-Zidanar


Kommentarer
Postat av: barajagjohanna

Men faaaan säger jag. De skulle ju vinna! Well, well, jag trodde inte ens de skulle vinna kvartsfinalen, så vatusan...

Postat av: Therese

Ja jag var inte på mitt bästa humör igår... dom skulle ju vinna och vad sysslade Zizou med? Men ett silver är inte så dåligt det heller , värt att fira

2006-07-10 @ 15:13:39
URL: http://utrikes.blogspot.com
Postat av: Cocotte

barajagjohanna: Alla här var så inställda på att de skulle vinna. Inte i början av vm, men i finalen. Frankrike har aldrig förlorat i en stor final förut. Det blev ett rejält antiklimax när de fick stryk.

Therese: Det är sant att ett silver inte är dåligt. Men på sätt och vis är nog silverplatsen den värsta platsen att hamna på.

2006-07-13 @ 15:28:56
URL: http://cocotte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback