Ma pastèque et moi

Jag slank in på Lidl en snabbis på väg hem från posten. Jag gillar egentligen inte Lidl. Jag hittar aldrig det jag vill ha där. Istället köper jag saker som jag egentligen inte vill ha och sedan blir allt bara fel. Men det var så varmt ute att jag inte orkade gå längre än till Lidl, som faktiskt nästan låg på vägen. Jag var egentligen ute efter tvättmedel men Lidls olika tvättmedel såg så suspekta ut att jag inte vågade slå till. Istället slog jag till på en enorm vattenmelon. Det var styckpris så jag tog förstås den allra jättestörsta. Sedan promenerade jag hem. Med min jättemelon.

Att promenera med en jättemelon är tydligen inte speciellt vanligt här. Det var minst två bilar som tutade och kanske tre personer på gatan som kommenterade min melon. Jag förstår inte riktigt uppståndelsen. Det var ju bara en jättemelon. Okej om jag hade promenerat omkring naken med två jättemeloner, då kanske kommentarerna hade varit befogade. Men nu var det ju faktiskt bara en jättemelon. En tung en.

Jättemelon 
Del av min numera slaktade jättemelon


Kommentarer
Postat av: Hedgehog-Sara

haha - hoppas den smakar utmärkt iallafall, nu när du släpat hem den =)

Postat av: Cocotte

Hedgehog-Sara: Den är verkligen jättegod. Undrar om det är nyttigt att äta upp en hel jättemelon alldeles själv. Jag är på god väg...

2006-07-25 @ 19:58:45
URL: http://cocotte.blogg.se/
Postat av: barajagjohanna

Den måste varit jättejättejättestor. Annars förstår jag inte riktigt uppståndelsen... :)

2006-07-25 @ 20:18:27
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Cocotte

barajagjohanna: Större meloner har jag sett:)

2006-07-25 @ 20:26:18
URL: http://cocotte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback