Reautvärdering

Nu har jag varit på rean. Det var regnigt. Och trångt, även fast jag bor i en rätt liten stad. Jag skrev ju igår att jag mest skulle dit för att andas realuft, inte för att handla. Och så blev det också. Nästan i alla fall.

Jag slog till på stort och köpt ett par fejk-
Uggs för det lättsamma priset av en euro. 1 €. Knappt tio kronor. Det känns helt okej, ungefär vad jag är beredd att betala för ett par fejkuggs. Jag skulle nog knappt ha köpt dem om de kostade två. Men en euro är ju mindre än vad en bussbiljett kostar. Så egentligen har jag faktiskt redan sparat in mina uggs eftersom jag gick hem från stan (en bussbiljett kostar 1,10 € vilket betyder att jag ligger på 0,10 € plus, de måste jag se till att göra något kul för...).  Alltså skorna är ju rätt så fula, men himla varma och sköna. De ser ut ungefär som de på bilden på länken fast mer fejk liksom. Jag vet inte riktigt när jag ska använda dem. När någon bjuder med mig på en alpresa kanske? Undrar när det blir... Just nu går jag runt med dem inne och vill absolut inte ta av mig dem för de är så mjuka och varma.

Sedan köpte jag en polotröja på Etam. En klassisk bra-att-ha-tröja i ett mjuk material och med 70 procent rabatt. En diskborste köpte jag också, fast den var inte på rea. Jag brukar passa på att köpa en diskborste när jag är på Babou eftersom det inte finns bra diskborstar överallt i det här landet där alla tycks diska med svamp.

Det var den readagen. Jag höll mig under tiolappen i alla fall. Men jag fingrade förstås på en del annat jag skulle kunna tänka mig. En grå kappa på Etam (det var 70 % på den också, men jag såg den inte förrän jag närmade mig kassan efter kanske en halvtimmes köande, så då var jag inte beredd att hoppa ur kön för att prova den, finns den inte kvar nästa gång jag kommer så var den inte tänkt för mig). På NafNaf hade de söta koftor men det var bara 30 % rabatt så det kändes inte tillräckligt mycket fynd. Utbudet i Saint Quentins centrum är ganska begränsat, men tillräckligt för att göra mig alldeles trött. Det är jobbigt med rea. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback