Många trolösa

Ha, jag fick rätt, A hade fel. Det var faktiskt ovanligt mycket folk på bion igår. Kanske 30-40 personer. Så många tror jag aldrig det har varit i salongen någon gång när jag varit på bio i Saint Quentin. Det var bioklubbsfolket. Alla tycktes känna varandra, skakade hand och pussades på kinderna. Innan filmen började pratade bioklubbskillen. Han sa att han skulle fatta sig kort eftersom filmen var lång. Sedan pratade han jättelänge om hur han träffat Liv Ullman, att de bioklubbsmedlemmar som alltid önskar Ingmar Bergman inte var där ikväll och hur glad han var att så många trotsat kylan för 2,5 timmars svenskt otrohetsdrama.

Filmen
Trolösa var ingen munter historia. Men jag tyckte den att den var bra. Gripande och bra skådespelare. Fast ibland kändes deras dialog lite väl teater, men så spelade ju skådespelarna skådespelare så då blir det kanske så. Jag var i alla fall aldrig ens nära att somna trots att filmen började sent och var rätt stillsam med en massa prat och närbilder på ansikten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback