Julklappstittande och födelsedagsfirande

Vi har precis kollat på tre avsnitt av A:s julklapp. Den hemliga som jag debutköpte på eBay. Det var nämligen sex dvd med en tecknad tv-serie från åttiotalet - Les mystérieuses cités d'or. A tittade på den när han var liten och sedan dess har han varit fascinerad. Jag upptäcker. Det är liksom lite barnsligt. Ganska gulligt. Med en spännande historia. Jag har nu sett av 6 av 39 avsnitt. Får se om jag orkar hela vägen fram.

Nu är det dags för tre avsnitt av Sex and the city. Varje fredag är det tre avsnitt. Jag brukar oftast missa dem, men inte idag.

I morgon blir det Paris och födelsedagsmiddag. Tanken var från början att vi skulle vara i födelsedagsbarnets lilla lägenhet vid Montparnasse. Men även om vi inte är alltför många blir det för trångt. I Paris kostar varje kvadratmeter dyrt så då får man ofta bo trångt. Själv hade jag tretton väldisponerade kvadratmeter när jag bodde i Paris. Som tur var har vi en annan kompis som har haft lite mer tur. Han bor i en stor trea precis bredvid Sacré Coeur. Det är egentligen lägenheter reserverade för Sacré Coeurs präster. Men som tur var för honom är de inte tillräckligt många präster och han kunde flytta in i den möblerade lägenheten som med parismått mätt måste betraktas som nästan gratis. Ibland är det bra att ha en kristen kusin. Och en kompis med en kristen kusin. Födelsedagsfesten är flyttad till hans lägenhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback