Från Paris till Tokyo

Såg ett reportage om en fransman som heter Serge Girard. Hans specialitet är att han springer. Långt. Över kontinenter. Han har sprungit från Los Angeles till New York, från Perth till Sydney, från Lima till Rio de Janeiro, från Dakar till Kairo. Och nu är han på väg från Paris till Tokyo. 19 300 kilometer. Han springer varje dag. Inga vilodagar. Sträckorna ligger runt 70 kilometer per dag. På hans hemsida kan man läsa mer om hans utmaning, världsrekordförsök, galenskap eller vad man nu vill kalla det.

Serge Girard började springa när han var 30 år. Så än är det inte för sent att bli en senig maratondam. Det enda som saknas är nog motivationen. Jag har aldrig varit speciellt bra på att springa långt. Men det är väl en vanesak. Det sägs att man blir bättre av att träna. Fast jag vill helst vara bra på en gång. Annars är det inget kul. Det var länge sedan jag sprang nu. Kanske ska göra ett försök i morgon. Men bara om jag är bra. Annars går jag nog hellre.

Man ska aldrig säga aldrig, men jag gör det ändå. Jag kommer aldrig att springa från Paris till Tokyo. Så nu var det sagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback