En till lista

1. Grab the book nearest to you, turn to page 18, and find line 4.
"Jag tror att varken Julie eller jag skulle ha bytt vår mor mot en annan mor om vi hade fått chansen." (Innan du somnar av Linn Ullman)
2. Stretch your left arm out as far as you can.
Armen är i luften och A frågar vad jag håller på med.
3. What is the last thing you watched on TV? 
Döda poeters sällskap, men kom på att jag sett den så många gånger redan att jag gav upp.
4. Without looking, guess what time it is.
22.50
5. Now look at the clock. What is the actual time? 
22.57 (ha, jag chansade faktiskt rätt vilt)
6. With the exception of the computer, what can you hear?
Teven. A tittar på ett program om folk som fuskar med bidrag och försäkringar och sådant. Ja, riktiga fuskisar är de, de där fransmännen;)
7. When did you last step outside? What were you doing? 
Vi var ute och gick ett par timmar idag på eftermiddagen. Längs med kanalen, på en åker och längs med en gammal järnväg.
Här finns bildbevis.
8. Before you started this survey, what did you look at?
Jag var på Pollys blogg och snodde den här listan.
9. What are you wearing?
Svarta tajts eller långkalsonger kanske det är, mörkblåa pyjamasbyxor med små vita stjärnor, svart t-shirt, röd munktröja, eneurosuggs. Jag är hot. (Så att hot att jag tror att det är dags att ta av sig långkalsongerna, jag svettas.)
10. Did you dream last night?
Ja, tror att jag kom ihåg vad det var i morse men inte nu längre.
11. When did you last laugh?
Alldeles nyss när vi gick igenom en del gamla kort på A:s dator.
12. What is on the walls of the room you are in?
Fula gula tapeter med mönster och blommiga bårder. En världskarta. En Québec-flagga. En hatt från Disneyland. Två plastmasker hänger på en krok. Det är inte fint här.
13. Seen anything weird lately? 
Idag har jag bland annat sett en liten kanin som sprang över vägen, en gubbe med en rolig hatt och en rätt annorlunda rondell. Inte så weird kanske, men det var det jag kom på.
14. What do you think of this quiz?
Bättre än Döda poeters sällskap när man har sett den en massa gånger.
15. What is the last film you saw?
Igår såg jag en fransk film som heter Narco och som handlar om en kille som somnar hela tiden och gör en serietidning av sina drömmar. Jag tyckte inte att den var speciellt bra.
16. If you became a multi-millionaire overnight, what would you buy?
En resa. En lång.
17. Tell me something about you that I don't know.
Jag kan vifta på lilltån.
18. If you could change one thing about the world, regardless of guilt or politics?
Ja, eh, skrota alla vapen kanske?
19. Do you like to dance?
Nej.
20. George Bush?
Nej.
21. Imagine your first child is a girl, what do you call her?
Jag vet faktiskt inte. Betyder det inte otur att spekulera om sådant så här?
22. Imagine your first child is a boy, what do you call him? 
Vet inte det heller.
23. Would you ever consider living abroad?
Med tanke på att jag inte bor i Sverige så måste jag säga: javisst självklart.
24. What do you want God to say to you when you reach the pearly gates?
Han kanske kan sjunga "Jag ska öppnat pärleporten så att du kan komma in..." i äkta frälsis-anda, det skulle vara lite kul.
25. 4 people who must also do this meme in THEIR journal:
Måste och måste. Jag tvingar ingen men välkomna att sno.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback