En bandyblogg och en kofta

I min familj har alla bloggar utom mamma. Men hon skriver både ledare och krönikor och gör så mycket annat så hon är ursäktad. Tack vare bloggarna kan jag läsa lite om vad som händer hemma i Västerås och andra kan läsa lite om vad som händer här. Jag får reda på att pappa ska vara reseledare i Kina och att han har blivit med bandybloggvlt.se. När vi pratar i telefon kommer ofta tillägget "men det har du kanske redan läst om på bloggen". Fast det är klart, allt som händer hamnar inte ute på nätet, vissa historier transporteras fortfarande via telefon, andra transporteras inte alls. De stannar här. Eller i Västerås.

Bandy-vm pågår. Idag vann Sverige över Vitryssland med 13-1. Det kan inte ha varit en speciellt spännande match att kolla på. Alldeles för mycket utklassning för att det ska vara roligt.

Fransmannen fick äntligen gå på bandy i julas. Denna ädla sport som han har hört så mycket talas om. Det var inte heller någon spännande match. VSK vann med 10-0 över Derby i en oviktig seriematch. Men det var inte så mycket resultatet som räknades. Det handlade mer om att upptäcka bandyvärlden, glögg i julklappstermos, bandykorv och hur det låter när en publik med vantar klappar händerna. Fransmannen hävdar att han inte hade några som helst problem med att följa med i spelet och att han såg var bollen var hela tiden. Själv ser jag sällan bollen. Oftast ser jag den först när den ligger i målet och alla klappar händerna. Med vantar.

Om vad som händer här har jag nog inga historier att berätta idag. Mer än att jag har köpt en kofta på rea. Har pillat på den förut, så idag när det var rea på reapriset fick den följa med hem. I övrigt har jag inte varit ute och sprungit men jag har lagat lasagne.

kofta från nafnaf 
Min nya kofta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback