Bowling dans le Ch'Nord

Idag har jag bowlat. I Douai. Vi spelade tre partier. Jag kom sist alla gånger utom en. Då kom jag jättemycket sist. Jag är så sopig. Kommer alltid sist i bowling. Är usel på minigolf. Lyckas aldrig slå iväg bollen eller ta lyra på brännboll. Gör knappast mål i fotboll. Kan inte ens åka skridskor baklänges. Kan man inte bara avskaffa alla sällskapssporter? Så sådana som jag slipper skämmas.

Alltså jag är en dålig förlorare. Men har ändå tillräckligt med självdistans för att kunna skratta åt hur kass jag är på bowling. Och jag kastade faktiskt två strike! Eller vänta, man säger nog inte kasta strike. Lika lite som man säger hoppa häck eller kasta kula. Slå strike? Göra en strike? Strajka? Strejka gör de i alla fall mycket i Frankrike.

Tar tillbaka det där med att avskaffa alla sällskapssporter. När jag vinner tycker jag att det är rätt kul. Och annars också får jag väl erkänna. Idag var en rolig dag och dessutom hade jag snygga bowlingskor.

bowlingsko

Kommentarer
Postat av: Agneta

Hm. Vänta nu. Var inlägget skrivet av dig eller mig? Jag skulle ha skrivit precis likadant, men inte lika roligt.

Postat av: Polly

Schyssta pjuck! Och nu har jag skrivit på felfri *host* franska till dig i min bloggkommentar. ;)

2006-02-21 @ 12:07:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback