Ny stjärna?

Den franska varianten av Idol, Nouvelle star, har påbörjat sin tredje fjärde omgång. Jag såg delar av det igår. Ibland är det tacksamt att franska teveprogram är så långa, jag missade både början eftersom vi inte hade ätit klart, och en stor del i mitten eftersom vi åkte iväg och hämtade hem Gamla Clio, men hann ändå se alldeles lagom mycket. Gamla Clio bogserade vi hem med hjälp av en lånad skåpbil. Det är egentligen inte riktigt tillåtet att bogsera med lina här, men det gick bra. Vi åkte sent när det var lugnt ute. Vi fick hem henne utan att linan gick av, puttade upp henne på en parkeringsplats och hann se slutet av Nouvelle star där en rund afrohårfrisörska fick juryn att börja gråta.

Jag har aldrig sett svenska Idol, men när jag bodde i Montréal följde jag och mina två roommates American Idol. Det gick på onsdagkvällar och jag kommer ihåg att jag oftast var rätt sliten just på onsdagar eftersom tisdagarna var en partydag med Mardi Retro på Café Campus. Jag bodde ihop med en fransyska och en mexikanska och vi hejade alla tre på Ruben. Ruben var stor, söt och charmig, och han sjöng fint. Men om det har blivit något av honom efter American Idol vet jag inte. Och jag bryr mig inte en om att ta reda på det. Ruben intresserar mig inte nu, men då, de där onsdagkvällarna i den gråa soffan i källarlägenheten på Boulevard Edouard Montpetit, då var han vår kung.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback