Mera vuxenpoäng

Nu finns det ett nytt vuxenpoängstest som cirkulerar runt i diverse bloggar. Eftersom jag gillar listor och tidigare har fått rätt taskigt med vuxenpoäng tänkte jag att jag skulle ge det ett försök.

Jobb (1p) - Nej, inte just nu, men snart hoppas jag.
Visitkort (1p) - Nej, men jag har haft.
Konferens (1p) - Konferens? Det är när man åker iväg till en konferensanläggning, sover över och äter en massa hela tiden va? Har gjort det ett par gånger i olika studentsammanhang men aldrig i jobb, så jag säger nej.
Bor hos föräldrar (-2p) - Nej, men gjorde det ett tag i våras och somras.
Vara sambo (1p) - Alltså jag bor ju ihop med min pojkvän och vi har till och med skrivit under officiella papper på att vi bor ihop så jag får svara ja. Men det känns ändå inte riktigt på riktigt eftersom jag inte har några saker här förutom ett par väskor kläder.
Vara förlovad (1p) - Nej.
Vara gift (2p) - Inte det heller.
Skild (3p) - Nix pix.
Äga villa (2p) - Inte en villa, så långt ögat kan nå, men rätt så många droppar regn, hela daaan. Mörkgråa dagar, seglar förbi. Vintern är rätt lång tralala... Nej, förlåt nu kom jag av mig.
Ha en bil (1p kombi + 1p) - Nej, men pojkvännen har gamla Clio som jag kan få låna ibland.
Hund (1p) - Nej. Nöjer mig med att titta på hundarna som promeneras i parken. Gillar han med pälskragen bäst.
Lån (1p) - Javisst. CSN forever, and ever, and ever.
Gemensam ekonomi (1p) - Nej, jag är en snyltare som varken betalar hyra eller räkningar. Jag är ond.
Pensionsspara (1p) - Nej men stopp och belägg. När man är 25 ska man väl inte låsa fast pengar i tråkiga pensionsfonder. Det är bara onda banktanter som luras och säger att det är bra för då får de provision.
Storhandla (1p) - Ja, det händer. Men inte så ofta.
ICA-kundkort (1p) - Nej men Carte Leclerc och Carte Auchan, fast de är inte i mitt namn så det räknas inte säger vi.
Använda rabattkuponger (2p) - Ja i tanken. Men har nog i princip aldrig lyckats i praktiken.
Äga hushållsassistent (1p) - Nej, men en stavmixer till soppa och smoothies.
Äga diskmaskin (1p) - Nej.
Dubbelsäng (2p) - Ja, jag sover i en 1,60-säng. Fast den är inte min.
Ha julgran på julen (2p) - Nej, är inte hemma på julen.
Gråa hår (1p) - Nej.
Celluliter (1p) - Det beror nog på hur nära man tittar.
Prenumerera på morgontidning (1p) - Nej, inte i Frankrike. Men har alltid gjort det i Sverige. I love morgontidning.
Lösa sudoko (1p) - Javisst, det har hänt.
Välja att inte svara i telefon (2p) - Alltså, ja det har kanske hänt. På mobilen. Men det är inte ett vuxentecken tycker jag, snarare tvärtom, att man inte vågar ta tag i problemen eller har gett ut sitt nummer till någon man inte borde.
Putsa fönster (1p) - Ja det har jag gjort. Men är rätt dålig på det. Fläckiga balkongfönster är ett bevis.
Svampplockning (2p) - Nej. Men varför inte? Tror inte det finns så mycket svamp här i krokarna men i Sverige skulle jag kunna tänka mig det.
Långfärdsskridskor (1p) - Nej det har jag aldrig provat. Men skulle kunna tänka mig det också om jag vet säkert att isen är jättetjock.
Parmiddag (1p) - Jag har varit på middagar där det har varit par. Men parmiddag? Vad är det för fånigt ord? "Välkomna på paaarmiddag..." Det låter minst lika fult som tjejmiddag. Skrota.
Vinprovning (1p) - Nej men är inte helt främmande inför det heller. Skulle gärna lära mig mer om vin, sac à vin som jag är...
Danskurs (1p) - Nej, men kanske skulle behöva. GIllar inte att dansa.
Partaja till gamla 70-talshits. Obs! Gäller ej om du är bög. (1p) - Det tror jag inte. Eller jo, Les mardis rétroCafé Campus i Montréal. Men Café Campus är nog så långt ifrån vuxenpoäng man kan komma...
Dricka konjak alt. calvados till kaffet (1p) - Nej, jag provar ibland hos mamma och pappa men tycker inte att det är gott.
Däcka före 23.00 dagligen (1p) - Nej, men det kanske vore bra?
Föredra soffan hemma före krogen/puben med bästa kompisarna (1p) - Nej det tror jag inte. Men det beror väl på sammanhanget.
Spela Bingolotto (1p) - Nej. Finns Bingolotto fortfarande förresten?
Tycka att Ernst Kirchberger är en riktig pudding (1p) - Vem är det? Måste googla... Hittar inga bilder på denne man, det måste vara felstavat. Jag svarar nej. Låter inte som en pudding.
Ha höftproblem (1p) - Nej tack och lov.
Köa till Allsång på Skansen kl 7 på morgonen (2p) - Haha, klockan 7 på morgonen? Det finns det väl ingen som gör, eller?
Bli förundrad över "ungdomen idag" (2p) - Javisst, jag är en riktig gnällkärring.

0-15 p "INTE gammal"
16-25 p " börjar barka ditåt..."
Över 25 p "Nu är du där"

Ja en hel del poäng lyckades jag skramla ihop faktiskt. Och så fort jag hittar ett riktigt jobb och får en lite mer stabil situation ska ni se att poängen kommer att rasa in. Kling, kling.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ernst är definitivt ingen pudding utan ett kräkmedel som i SVT pratar om hur man bygger om torp till oigenkännlighet och gör små piftiga arrangemang som skapar stämning. Vi har på jobbet en lista med de värsta Ernst-uttalandena och de är verkligen hemska /M

2006-02-02 @ 19:08:31
Postat av: Anonym

Ernst-citaten hittar du här:
http://www.flashback.info/showthread.php?t=262200

2006-02-02 @ 19:20:06
Postat av: Cocotte

Oj, vilka citat. Han heter tydligen Ernst Kirchsteiger och inte Kirchberger, det var därför jag inte hittade honom på Google. Men det där ansiktet känner jag igen från Aftonbladet. Mannen som gett plexiglaset ett ansiktet...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback