Jag och min skrivbordsstol

Jag hade fått en ny kommentar på en gammal bild i min bilddagbok idag. Bildtexten löd "Jag och min skrivbordstol".

I kommentaren stod det: "Var finns dessa stolar att inhandla tro?"

Bilden såg ut så här:

Skrivbordsstol

Svaret blev:
"Just den här stolen är en unik modell som inte är till salu i dagsläget. Liknande modeller, av varierande kvalitet, finns att få tag på i Frankrike."

Bilden är tagen av pappa hemma i Västerås i julas. Vi är i det rum som en gång var mitt flickrum. Numera är det pappas arbetsrum.

När jag skrev "det rum som en gång var mitt flickrum" kände jag mig plötsligt jättegammal. Men det är jag kanske också? Snart kanske jag börjar med uttryck som "jag minns hur det var på den gamla goda tiden" och "det var bättre förr".

Kommentarer
Postat av: emenyn

Jaa, vi håller nog på att bli gamla, vi som är födda på åttiotalets början. Jag kan komma på mig själv med att säga saker som: "vilka knäppa frisyrer tonåringarna har nu för tiden" och förfäras över deras konstiga kläder. Fast jag är rätt nöjd med att bli "gammal", för jag hade inte särskilt kul som tonåring.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback