Curling

Fransk tv visar förstås inte damcurlingfinalen. I Frankrike bryr man sig inte om curling. Inte ens under OS.

Tack vare Eurosport kan jag ändå kolla in curlingdamerna. Vissa delar av matchen visas varvat med konståkning och reklam. Problemet är bara att jag inte kan reglerna. Jag vet inte vad det går ut på. Så det är inget kul.

Men de svenska damerna ser propra och nyslingade ut. Tillsammans med konståkningen är det nog den enda vintersporten där deltagarna är sminkade. Bortsett från vissa ritade flaggor på kinder och så. Jag är lite besviken på skorna dock. Trodde att de skulle ha
curlingkängor.

Kommentarer
Postat av: Polly

Va? Har de inte curlingkängor på sig? Vad hade de då???

Postat av: Mocca

Har aldrig tänkt på det där med skorna, nu fick jag verkligen ngt. att fundera på :)
Hmmmmm....
Tack för grattishälsningen, men bäst var nog att jag "hittade" hit!

2006-02-25 @ 10:17:22
URL: http://mocca.blogg.se
Postat av: Cocotte

Det var lite svårt att se skorna. Jag koncentrerade mig mest på det den lilla stunden Eurosport lät mig se curlingen (innan det blev konståkning). De hade svarta skinnskor med snörning...

2006-02-25 @ 10:45:36
URL: http://cocotte.blogg.se
Postat av: Bellis

Hahahaa...skorna ja. De ser jätte märkliga ut, den en skon har t.o.m en vit lite tjockare sula under sig, tror att de var den som de kan glida med. Den andra skon ser ut att var den som man bromsar med. Inte är de snygga i alla fall. Men reglerna ja - var det inte i Frankrike som de kallades "Petanque de Viking"?

2006-02-25 @ 12:25:57
URL: http://bellis.mon-blog.org/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback