Städa bort kort

Jag måste städa. I kväll får vi nämligen finfint besök från mälardalsregionen.

Jag gillar inte att städa. Det är tråkigt, och ibland rent utav farligt. Sist jag gjorde ett städförsök städade jag bort mitt svenska visakort. Jag var tvungen att städa en gång till för att det skulle komma fram igen. Jag hade förstås lagt det på att smart ställe för att jag inte skulle glömma var jag lagt det. Börjar jag redan bli åldersglömsk? Hur ska det bli vid 85?

En gång i Montréal städade jag också bort mitt visakort. Eller kanske tappade jag bort det. Borta var det i alla fall och jag lyckades aldrig städa fram det igen. Jag fick ringa och spärra det och att få ett nytt kort är inte helt okrångligt när man befinner sig i utlandet. Till saken hörde också att jag hade en New York-resa inplanerad två dagar efter att mitt kort försvunnit. New York utan pengar är väl som en caffe latte utan mjölk, eller hur är det man säger? Som tur var hade jag snälla kompisar som givmilt erbjöd sig att öppna sina plånböcker för mig.

Det hela slutade i alla fall med att New York-resan blev inställd. Men det hade egentligen inget med mitt visakort att göra. Istället berodde det på att en viss herr Bush i de stora förenade staterna bestämde sig att i samma veva förklara krig mot Irak. Gränsen mellan Kanada och USA var blockerad, köerna var milslånga och vår bussresa ställdes in.

Ja, kontentan av den här texten är alltså att det är farligt att städa. Men nu måste jag göra det ändå. Jag ser en dammtuss.

Kommentarer
Postat av: Mocca

*S* det där känns igen! Det är inte bra att storstäda.

btw. har jag skrivit att jag gillar din blogg supermycket? ....om inte.....
den är både humoristisk och intressant :)

Postat av: barajagjohanna

Hörrudu. Har du bott i Montréal ett tag eller? Jag funderade förut (och har börjat fundera igen) på att åka dit och plugga franska en termin. Så berätta allt om stan för tusan. :)

2006-04-06 @ 19:19:49
URL: http://barajagjohanna.blogg.se
Postat av: Cocotte

Mocca: Nej fy vad jobbigt det var att städa. Och nu har jag redan hunnit stöka till igen...
Jag vet inte om du har sagt det förut, men du får gärna säga det igen...och igen:) Tack.

barajagjohanna: Japp jag har bott ett knappt år i Montréal. Läste två terminer som utbytesstudent på handelshögskolan HEC. Montréal är fantastiskt. Jag gillade staden jättemycket. Skulle gärna åka tillbaka dit...
En liten varning för québecois-franskan som skiljer sig en del från fransk-franskan. Men det är inga oöverkomliga olikheter:)

2006-04-06 @ 23:34:22
URL: http://cocotte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback