Språkförvirring

Pappa ringer och säger att det märks att jag varit utomlands ett tag. Jag håller på att glömma bort svenskan. Koristerna skriver jag om den franska filmen Les choristes. Jag var helt säker på att den hette så på svenska. Tyckte att jag var ambitiös som ens brydde mig om att skriva ut den svenska titeln.

Man säger inte korist på svenska säger pappa. Filmens svenska titel är Gosskören.

Men åh mince, je suis en train d'oublier mon suédois...

Nä så illa är det väl inte? Hyfsat många ord kommer jag ju faktiskt ihåg. Eller?

Kommentarer
Postat av: barajagjohanna

Et moi, je suis en train d'oublier mon francais... Ton suédois est très bien... ;) Ne t'inquiète pas!

Postat av: Fred

Din svenska låter bra i mina öron eller snarare ögon... Men jo, man glömmer bort saker och så även modersmålet... Mais je vias en France la semaine prochaine alors ca va s'améliorer!

2006-04-27 @ 22:38:54
URL: http://www.lugnetochfred.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback