I skuld till bagarbilen

Har precis varit ute och betalat min skuld till bagarbilen. Vi har en bagarmadame som kör förbi varje morgon med sin vita skåpbil och tutar högt så alla små tanter ska höra och knata ut i tofflorna för att köpa sin dagliga baguette.

Jag brukar aldrig lyckas att tajma in bagarbilen, men nu när jag har frukostgäster har jag lyckats två mornar i rad. Igår hade jag inga småpengar, och hon ingen växel. Därav min skuld till bagarbilen.

Nu ska jag duka frukostbord med baguette, pain au chocolat, croissant och hemkokt (fast inte i mitt hem) marmelad. Vilken lyx.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Ååå, vad härligt med en bagarbil! Här i Sverige finns det alldeles för få bagerier. Brödet som säljs i ica/konsum/whatever är inte gott. Antingen är det sött eller surt eller gammalt. Tacka vet jag nybakt bageribröd! Eller hembakt, men det är tar ju sån tid.

2006-04-08 @ 10:28:27
Postat av: barajagjohanna

Ååååhhh, nu saknar jag lyxfrukostarna vi hade varje lördag i Montmartre...
Jag älskar att läsa din franska blogg. Hihi. :)

Postat av: Illectric

Låter som definitionen av vardagslyx... Och betydligt bättre än glassbilen.
Du kanske ska berätta för bagarmadame om glassbilen och dess trudilutt? ;-)

2006-04-08 @ 15:46:45
URL: http://illectric.blogg.se
Postat av: Cocotte

Ja bröd och bagerier är något de är bra på i Frankrike. Bagarbilen är ett trevligt inslag i vardagen, framförallt för de gamla tanterna som har svårt att själva ta sig till bageriet.

2006-04-10 @ 23:52:30
URL: http://cocotte.blogg.se
Postat av: Levande

Låter helt förtjuuusande, som morfar skulle sagt. =)

Måste nog flytta till Frankrike bara för det, synd att jag inte kan ett ord franska. Får helt enkelt dra med min bror som guide och tolk.

2006-04-20 @ 11:36:21
URL: http://levande.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback