En liten tur till La Suède

Vi har bokat flygbiljetter. Den 28 april, sent på kvällen kommer vi till Sverige. Stockholm Skavsta. Skavsta är lika mycket Stockholm som Beauvais är Paris. Man ser inte Eiffeltornet när man landar med RyanAir.

Vi åker tillbaka den 2 maj. Dagen innan min födelsedag. Tänkte åka tillbaka den första, men då kostade en biljett 59 euro, den andra kostade den 0,01 euro. Gratis. Plus skatt.

RyanAir har tydligen börjat ta betalt per incheckat bagage. Vi begränsade oss till en väska. 7 euro tur och retur. 20 kilo istället för 15. Nu kommer folk att ta med sig ännu mer handbagage än innan och knuffande och puffandet kommer bli än värre.

Vi hoppas på fint väder, valborgsmässobål och en träff med nye Elliott liten. Och skjuts från Skavsta om det kan tänkas gå att ordna?

Nybliven faster och farmor tittar på pluttinuttkläder 
Nybliven faster och farmor tittar på pluttinuttkläder
i en av Frankrikes otaliga barnklädesbutiker

Uppdatering: Jag har inte fått något bekräftelsemejl från RyanAir (konfirmationsmejl tänkte jag skriva men kom på att det heter nog inte så på svenska), har de sparat in på det också? Lite konstigt känns det. Tur att jag sparade sidan med bokningsbekräftelse och reservationsnummer i samband med köpet i alla fall. För pengar har de minsann dragit de luringarna.

Kommentarer
Postat av: barajagjohanna

Coolt, då åker du till Sverige i princip samma veva som jag åker till Paris. Sista april åker jag, och drar tillbaka till Sverige 3 maj. Åh, vad det ska bli roligt att återse Paris.

Vad konstiga de är, Ryanair. Läskigt utan bekräftelse liksom.

Postat av: M

Törs inte lova vackert väder, men det övriga ska vi nog kunna fixa. Välkomna!

2006-04-11 @ 19:59:35
Postat av: Fred

Trevlig resa! Vi åker till Frankrike ungefär samtidigt som ni kommer hit!

Ett tips: om det blir för mycket bagage i Sverige går det att skickar en del (böcker och dyl) med förfrankerat paket från Sverige. Det blir billigare än extrakilona hos Ryan Air (300 kr för 10kg tror jag)...

2006-04-15 @ 16:28:39
URL: http://www.lugnetochfred.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback